دانشگاه پاسخگوی تقاضاهای خاموش جامعه باشد
کد خبر: 3672097
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

دانشگاه پاسخگوی تقاضاهای خاموش جامعه باشد

گروه اجتماعی: معاون استاندار آذربایجان‌‌شرقی گفت: اگر دانشگاهی نتواند تقاضاهای خاموش اجتماعی را در برنامه‌های درسی و علم‌آموزی، پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها بگنجاند، فلسفه وجودی خودش را از دست خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌‌شرقی، امروز در جمع دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه  آزاد تبریز، گفت: درست است که دانشگاه وظایفی چون علم‌آموزی، پی‌جویی حقیقت علمی و اختراعات و اکتشافات را بر عهده دارد اما از دانشجو توقع می‌رود که همیشه پرسشگر و مطالبه‌گر باشد.

وی، دولت، بازار، مجامع مدنی و تشکل‌ها را چهار رکن اساسی جامعه توصیف کرد و افزود: در این میان تشکل‌ها عنصری هستند که برای موفقیت کشور باید تعامل سازنده، همکاری و همیاری فکری را در جامعه تقویت کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: علم‌آموزی، پی‌جویی حقیقت علمی، اختراعات، اکتشافات از جمله وظایف دانشگاه‌ها برشمرد و افزود: از دانشجو توقع می‌رود همچون همیشه پرسشگر و مطالبه‌گر و آرمانگرا باقی بماند.

وی متذکر شد: در تاریخ معاصر ما، از زمانی که دانشگاه به مفهوم امروزی تشکیل شده، بار اصلی مبارزه و نفی سلطه خارجی و استبداد داخلی بر دوش دانشجویان بوده است همچنان که از سال 1332 تا 1342 به مدت 10 سال، تبلور مبارزه مردم با استبداد، در دانشگاه‌ها بوده و دانشگاهیان متحمل بیشترین صدمات در این دوران شدند.

شهرتی فر، گفت: اگر دانشگاهی نتواند تقاضاهای خاموش اجتماعی را در برنامه‌های درسی و علم‌آموزی، پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها بگنجاند، فلسفه وجودی خودش را از دست خواهد داد.

وی در خاتمه تاکید کرد: طرفدار فعالیت‌های سازمان یافته ضابطه مند هستیم و تشکل‌ها باید به نگرش‌های یکدیگر احترام قائل باشند.

captcha