فعالیت 142 کتابخانه عمومی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3672107
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
خدایی خبر داد:

فعالیت 142 کتابخانه عمومی در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، از فعالیت 142 کتابخانه عمومی در استان خبر داد و گفت:از این تعداد 110 مورد از آنها زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان، از فعالیت 142 کتابخانه عمومی در استان خبر داد و گفت:از این تعداد 110 مورد از آنها زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کنند.

وی، وسعت کتابخانه‌های عمومی استان را 80 هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از دو میلیون و 436 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان نگه‌داری می‌شود که برای دست‌یابی به هدف هر شهروند استان یک جلد کتاب، نیازمند تجهیز، نوسازی و توسعه فضای فیزیکی کتابخانه‌های استان هستیم.

خدایی، با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 5 میلیون و 600 هزار مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان صورت گرفته است، گفت: به‌طور متوسط یک‌سوم از جمعیت استان در طول سال 95، حداقل یک جلد کتاب امانت گرفته‌اند و این آمار علاوه بر آمار کتابخانه‌های مساجد، دانشگاه‌ها، مدارس و کتاب‌های خریداری شده توسط خود مردم است.

captcha