کمیته داوران مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در یک نگاه
کد خبر: 3672118
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

کمیته داوران مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در یک نگاه

گروه مسابقات: مسئول هماهنگی داوران و ناظر یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) به تشریح فعالیت‌های این کمیته طی 10 روز رقابت بخش بانوان پرداخت.

کمیته داوران مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در یک نگاه

حوریه عقبایی، مسئول هماهنگی داوران و ناظر یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در خصوص کمیته داوران این دوره از مسابقات، عنوان کرد: در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) همه اقشار می‌توانند حضور پیدا کنند و حال آنکه در دیگر مسابقات تنها گروه خاصی چون بزرگسالان، خردسالان و یا ویژه کارکنان دستگاه‌ها می‌توانند حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: ازدیگر محسنات مسابقات این دارالقرآن سنجیده شدن حفاظ در موضوعات جداگانه چون تجوید، صوت و لحن و حسن و دریافت حد نصاب به خاطر رعایت تجوید و صوت و لحن و صدور آن‌لاین کارنامه برای متسابقان، می‌توان اشاره کرد. به گونه‌ای که پس از وارد شدن نمره توسط محاسب در سیستم، در اتاق مرکز مدیریت نمره ثبت می‌شد و کارنامه برای او صادر می‌شد.
عقبایی با اشاره به تلاش مخلصانه و از روی عشق کادر اجرایی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در ارائه خدمات مناسب و راهنمایی به متسابقین و تکریم مراجعه‌کنندگان، اضافه کرد: همچنین ویدیو پروژکتور نیز در سالن ورود آمفی تئاتر است که در آنجا آنلاین کارنامه‌های نفرات برتر در سالن‌های مختلف ارائه می‌شود که کار نویی بود.
مسئول هماهنگی داوران و ناظر یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) گفت: این دوره از مسابقات با قضاوت حدود 50 داور بین‌المللی و کشوری همراه است که از ساعت 8 صبح این مسابقات آغاز می‌شود که تا 20 ادامه دارد و طی هر روز نیز متسابقان مشخصی براساس جدول برنامه‌ریزی شده در مسابقه حضور پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه رقابت‌ها در 10 سالن مجزا و 14 گروه انجام می‌شود، بیان کرد: این مسابقات شامل حفظ در اجزاء 5، 10، 20 و کل و همچنین قرائت تحقیق و ترتیل و در مقاطع زیر 16 سال، 16 تا 30 سال و 30 سال به بالا در حال برپایی است.
این فعال قرآنی بااشاره به اینکه طی برپایی مسابقات شاهد اعتراضات کمی از سوی متسابقین بودیم، گفت: بعضا در صورت اعتراض فرد شرکت‌کننده، برگه نمره‌دهی داوران به او نشان داده می‌شود تا از دلیل کمی نمره باخبر شوند. و این برگه‌های به نوعی آموزش غیرحضوری نیز هست.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا وجود استاد راهنما در سالن‌های مسابقات لازم نبود؟ گفت: امید است این تدبیر برای سال آینده اندیشیده شود، اما باید گفت چون زمان برپایی مسابقات بانوان تقریبا طولانی بود هماهنگی استاد راهنما نیازمند تنظیم زمان از سوی استاد راهنما است.
عقبایی عنوان کرد: در هر سالن فردی در کنار تیم داوران محاسبی است که به صورت آنلاین نمرات را وارد سیستم می‌کند و فردی نیز به عنوان مسئول سالن است و همچنین اتاق مرکزی برای مدیریت است. در کنار این موارد باید گفت لیست‌های دستی داوران با کارنامه کامپیوتری تطبیق داده می‌شود.
این خادم‌القرآن اظهار کرد: همچنین وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام نیز در اختیار متسابقین و همچنین همراهان آنها قرار می‌گیرد.
یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از ۱۵ تا ۲۴ آذرماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر پذیرای عمومی علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط
captcha