نجات دریاچه ارومیه به عزم و اراده ملی نیاز دارد
کد خبر: 3672126
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

نجات دریاچه ارومیه به عزم و اراده ملی نیاز دارد

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: نجات دریاچه ارومیه به عزم و اراده ملی نیاز دارد تا با احیای آن رونق به کشاورزی منطقه بازگشته و از شیوع برخی بیماری‌های ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه نیز جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در دیدار با علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با وی گفت: آذربایجان‌شرقی به مرکزیت شهر تاریخی و فرهنگی تبریز، محور همگرایی ایران با کشورهای همسایه به حساب می‌آید و باید بیش از پیش به این استان مهم کشور توجه شود.
وی با اشاره به اراده مردم آذربایجان در تحکیم وحد ملی، غیرت انقلابی و میهن پرستی افزود: مردم این منطقه در برهه مختلف تاریخی با نقش بی بدیل و تصمیم سازی‌های به موقع خود در برابر حکومت‌های مستبد استقامت را به شکل عملی معنا کردند.
امام جمعه تبریز همچنین با انتقاد از برخی بی توجهی‌ها در حوزه‌های مختلف استان ازجمله، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، تعلل در اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی و احیای دریاچه ارومیه گفت: پیش بینی‌ها بیانگر این است اگر وضعیت دریاچه ارومیه با این شرایط ادامه داشته باشد در آینده نه چندان دور با مشکلات زیادی در این منطقه مواجه خواهیم شد.
حجت الاسلام آل هاشم، افزود: نجات این دریاچه به عزم و اراده ملی نیاز دارد تا با احیای آن رونق به کشاورزی منطقه بازگشته و از شیوع برخی بیماری‌های ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه نیز جلوگیری شود.

 

captcha