زیر ساخت‌های حوزوی بر اساس مهندسی الهی ساماندهی شود
کد خبر: 3672164
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

زیر ساخت‌های حوزوی بر اساس مهندسی الهی ساماندهی شود

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جمع مدیران و اساتید مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام قزوین با اشاره به اهميت زیر ساخت‌های حوزوی گفت: برنامه‌های مطالعاتی طلاب باید برای پاسخگویی به نیازهای جامعه باشد و برای تحقق این هدف لازم است برنامه‌های مطالعاتی حوزه‌ها رویکرد جدی‌تری را برای پرورش متفکر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوين، امام جمعه قزوین امروز 21 آذر در دیدار مدیران و اساتید مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام قزوین گفت: زیر ساخت‌های حوزوی بر اساس مهندسی الهی ساماندهی شود.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیران و اساتید مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام قزوین اظهار کرد: نباید ورود به عرصه طلبگی بر اساس نیازهای مادی و شهرت اجتماعی صورت بگیرد، بلکه باید با هدف خدمت به مردم و دین خدا انجام شود.
وی با تأکید بر اینکه باید موافقت اصولی کارها را از خداوند بگیریم، افزود: خداوند فرمود برای خدا قیام کنید و سپس تفکر کنید و اگر اینگونه عمل کنیم در ظرف فکر ما چیزهایی را جاری می‌کند که خودش می‌پسندد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید زیر ساخت‌های حوزوی را بر اساس مهندسی الهی ساماندهی کنیم، تصریح کرد: باید با نیت‌های الهی ائمه جماعت در مساجد منصوب شوند تا گره گشایی از کار مردم، تربیت نیروهای مؤمن و پاسخگویی به شبهات انجام پذیرد.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه دوره‌های مطالعاتی در حوزه‌ها باید هوشمندانه و به منظور تربیت استاد و انسان متفکر صورت بگیرد، اضافه کرد: نباید به گونه‌ای عمل شود که خود مطالعه، ملکه طلبه‌ها شود بلکه برنامه‌ریزی‌ها باید به پرورش متفکر منتهی شود.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: برنامه‌های مطالعاتی باید مطالعه کننده را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه آماده کند و برای تحقق این هدف لازم است برنامه‌های مطالعاتی حوزه‌ها رویکرد جدی‌تری را برای پرورش متفکر داشته باشد.
وی بر حضور حداکثری در نمازهای جمعه تأکید کرد و افزود: ضروری است طلاب و روحانیون شرکت در نمازهای جمعه و جماعت را در اولویت قرار دهند زیرا این امر مهم دینی مورد تأکید خداوند است.
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین اظهار کرد: خوب است مدارس علمیه در اصول و مبانی حوزوی، اصول و مبانی مشترک داشته باشند اما ضروری است هر مدرسه‌ای مجالی داشته باشد تا سلایق، خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی را داشته باشد و کارها صرفاً بخشنامه‌ای پیش نرود.

captcha