کارگاه آموزشی سبک زندگی حضرت معصومه(س) برپا شد
کد خبر: 3672220
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
در مؤسسه بین‌الحرمین؛

کارگاه آموزشی سبک زندگی حضرت معصومه(س) برپا شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: کارگاه آموزشی سبک زندگی حضرت معصومه(س) در مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین شاهرود برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم در سال 201 هجری قمری، کارگاه آموزشی سبک زندگی حضرت معصومه(س) به مدت دو روز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه(20 و 21 آذرماه)  در مؤسسه فرهنگی بین الحرمین برگزار شد.

این کارگاه آموزشی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین عزیزی از مبلغان حوزه علمیه قم، با ارائه مطالبی پیرامون زندگی حضرت معصومه(س)، کرامات ایشان و اهمیت زیارت آن بانوی مکرمه با توجه به احادیث امام رضا(ع) برپا شد.

این مبلغ قرآنی افزود: در حضرت معصومه(س) با گروهی از همراهان (علویان) برای زیارت امام رضا(ع) مدینه را به سوی خراسان ترک می‌کنند. یک سال از آخرین ملاقات با برادرشان گذشته و اینک پس از یک سال تحمّلِ رنجِ فراق برادر و جلب امام رضا(ع) به خراسان، قصد هجرت کرده‌اند.

عزیزی بیان کرد: اما روی دیگر سکه آن است که این زیارت، یک ملاقات عادی نبوده است، بلکه یک حرکت است. تحول عظیمی است که آغاز آن با حضرت امام رضا(ع)و ادامه آن با حضرت معصومه(س) بوده است. اگرچه دیدار حضرت معصومه با امام رضا انجام نشد و در حاشیه سفر و در ساوه، جنگ سختی درگرفت و کریمه اهل بیت ٢٣ تن از عزیزان خود را در این ستیز از دست داد و خود نیز پس از هفده روز در قم وفات یافت.

این کارشناس فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه آن حضرت نمونه کاملی از یک زن مسلمان بود و نه تنها برای عصر خود بلکه برای تمامی دوران و به ‌ویژه زمان فعلی، الگوی بسیار مناسبی برای بانوان جامعه است، حضرت فاطمه معصومه (س) در دوران حیات با برکت خویش همواره در مسیر ولایت بود.

 

captcha