مکتب‌القرآن؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3672231
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
مؤسسه برتر هفته/ 34

مکتب‌القرآن؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه مکتب‌القرآن با حدود 15 سال فعالیت گسترده با مدیریت عبدالحسین متقی با عمده فعالیت مؤسسه بر روی خردسالان گروه‌های سنی پنج و شش ساله و تربیت مربیان حاذق برای این گروه سنی، مشغول به فعالیت است.

خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد پرداختیم.
همچنین مؤسسه معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش‌آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی از دیگر مؤسساتی است که ایکنا به عنوان مؤسسه برتر هفته از آن‌ها یاد کرده و به معرفی آن‌ها پرداخته است.
مؤسسات قرآنی ـ فرهنگی ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک، یاسین جوان استان گلستان، نورمبین اردبیل و تبیان خوزستان نیز به عنوان مؤسسه برتر هفته از دید ایکنا معرفی شدند. مخاطبان ایکنا با فعالیت‌های دارالقرآن حسین بن علی(ع) تبریز و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل و فجرآفرین زاهدان، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران، «ندای رحمت الهی»، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، کوثر ابهر و همچنین مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر هفت آسمان و مؤسسه منهاج عشق‌آباد در خراسان جنوبی و موسسه مهد قرآن کشور و مؤسسه هل أتی تهران در شماره‌های قبل مؤسسه برتر هفته آشنا شدند. هفته گذشته نیز معرفی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان استان فارس انجام شد.
طی این هفته نیز در نظر داریم تا به اختصار به معرفی‌ مؤسسه مکتب‌القرآن تهران بپردازیم.
مؤسسه مکتب‌القرآن با سابقه ۲۸ ساله در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و قرآنی در سطح کشور تلاش بر عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌های تبیین شده‌اش دارد. مؤسسه مرکزی مکتب‌القرآن در شهر مقدس قم است.
اما شعبه این مؤسسه در استان تهران حدود 15 سال است که فعالیت گسترده دارد و این مرکز حدود 11 سالیست که با مدیریت عبدالحسین متقی اداره می‌شود. عمده فعالیت مؤسسه بر روی خردسالان گروه‌های سنی پنج و شش ساله و تربیت مربیان حاذق برای این گروه سنی است. بنابر این باید گفت طرح‌های مکتب‌القرآن دانش‌آموز محور است.
طرح‌ها و برنامه‌هایی که در مؤسسه اجرا می‌شود با اهتمام به شیوه‌های روز و علمی است، چنانکه کارهای آموزشی که در دو سطح و گروه سنی خردسالان چهار و پنج سال(پیش‌دبستانی اول) و دیگری بچه‌های شش ساله(پیش‌دبستانی دوم) است و علاوه بر آن برنامه‌های پیش‌دبستانی دو براساس آن چیزی است که از سوی آموزش و پرورش برای این سنین تعریف شده‌ است. بنابر این طی طرح مکتب‌القرآن دانش‌آموزان بدون استفاده از نوشتن با کلمه‌خوانی نیز آشنا می‌شوند.
همچنین این مؤسسه دوره‌هایی را برای مربیان علاقه‌مند برگزار می‌شود که در پایان نیز به آنها گواهینامه از سوی مکتب‌القرآن اعطا می‌شود. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از برنامه‌های این مؤسسه می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه به نشانی http://www.tm-alquran.ir مراجعه کنند.

captcha