کارگاه تدبر در قرآن برگزار شد
کد خبر: 3672238
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

کارگاه تدبر در قرآن برگزار شد

گروه اجتماعی: کارگاه تدبر در قرآن به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی ویژه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، روز گذشته 21 آذرماه، کارگاه تدبر در قرآن به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی و با همکاری سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان و امور فرهنگی و دانشجویی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیرجند برگزار شد.
فاطمه فنودی مدرس کارگاه در این زمینه گفت: در این کارگاه در خصوص نقش تدبر در قرآن، مبانی و چیستی آن با دانشجویان به گفت‌وگو نشستیم تا به این نکته برسیم تدبر در آیات وحی چه میزان در ارتقای سطح فرهنگی جامعه مؤثر است.
مدرس کارگاه اظهار کرد: به عنوان مثال بر روی مفاهیم و محتوای سوره مبارکه فیل کار کرده و مقایسه کردیم که چه تفاوتی بین نگرش جامعه امروزی به سوره فیل و آنچه از قرآن در این‌باره دریافت می‌شود، وجود دارد.
فنودی بیان کرد: در یک نگرش، سوره فیل تنها یک داستان از گذشته است که در آن سرنوشت سپاه ابرهه روایت می‌شود اما با نگرش تدبری در قرآن نکاتی که از این سوره برای زندگی امروز ما مفید و درس آموز است، بیان می‌شود.
وی ادامه داد: با اندکی تأمل در سوره فیل به این نتیجه می‌رسیم که در جهان امروز سپاه فیل همین سردمداران کشورهای استکباری هستند که اگر بخواهند توطئه ای علیه اهل ایمان داشته باشند مدد الهی به یاری دین خدا خواهد آمد.
مدرس کارگاه با اشاره به اینکه تدبر پلی است به سوی فهم سوره های قرآن است، گفت: عموم مردم مخاطبان اصلی تدبر در قرآن هستند و نباید تصور کرد که تنها اشخاص خاصی اجازه ورود به این عرصه را دارند.
فنودی اظهار کرد: تکمیل و توسعه فرایند آموزش عمومی قرآن در دانشگاه ها و مراکز قرآنی ضرورتی آشکار است که مورد توجه همه دلسوزان عرصه خدمت به کلام خدا است.
وی بیان کرد: آماده‌سازی برنامه علمی و عملی برای آمورش تدبر در قرآن گامی مهم و مؤثر به سوی بهسازی روند قران‌آموزی در میان دانشجویان است.
مدرس کارگاه یادآور شد: سهم آیات در زندگی ما تنها خواندن و ترجمه آن نیست بلکه باید طی کاری روشمند نسبت به تدبر در آن نیز اقدام کرد.

captcha