اپلیکیشنی برای ختم قرآن به نیت ظهور حضرت حجت (عج) + دانلود
کد خبر: 3672322
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

اپلیکیشنی برای ختم قرآن به نیت ظهور حضرت حجت (عج) + دانلود

گروه فناوری اطلاعات: اپلیکیشن «ختم قرآن برای فرج» با ایده‌ای بسیار عالی و جالب در زمینه ختم قرآن، تصمیم دارد ختم قرآن را به صورت دسته‌جمعی با مسلمانان سراسر جهان اجرایی کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، در دین مبین اسلام ختم قرآن کریم از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است و قرائت آن با فهم و تامل در آیات تاثیرات بسیاری بر روی شخص و جامعه دارد. افراد بسیاری هستند که از ختم قرآن و دعا برای گشایش کارهایشان استفاده می‌کنند و تاکیدات بسیاری در دین اسلام بر این موضوع شده است. 

امروز خیر و سعادت دنیا و آخرت همه انسان‌ها و گشایش در امور مادی و معنوی جهانیان بر اساس بیان معصومین و بزرگان دینی وابسته به امر ظهور امام زمان (عج) بیان شده است و افراد بسیاری در این حوزه و برای امر ظهور حضرت حجت (عج)، فعالیت کرده و خدماتی را ارائه داده‌اند.
 
خوشبختانه امروزه با توجه به پیشرفت چشم‌گیر تکنولوژی، از شبکه اینترنت و اپلیکیشن‌های دنیای دیجیتال، می‌توان به عنوان یک ذهن گروهی استفاده کرد. برای مثال، شما می‌توانید قرآن کریم را امروزه در قالب یک اپلیکیشن در گوشی موبایل یا تبلت‌های خود به همراه داشته باشید. از همین قابلیت می‌توان استفاده کرد تا قرآن کریم را به صورت گروهی با سایر برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان ختم کرد.

به تازگی جمعی از برنامه‌نویسان کشور که دغدغه ظهور حضرت را داشته‌اند نسخه جدید اپلیکیشنی را با عنوان «ختم قرآن برای فرج» طراحی کرده تا مردم را برای ظهور آماده و با ختم قرآن به نیت سلامتی و ظهور مردم را به این امر تشویق کنند. این اپلیکیشن در دسته نرم افزار‌های مذهبی و به همت موسسه مصاف ایرانیان و به منظور ترویج فرهنگ دعا در تعجیل فرج منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) تولید شده است که در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن ختم قرآن برای فرج، با ایده‌ای بسیار جالب در زمینه ختم قرآن، تصمیم دارد ختم قرآن را به صورت دسته‌جمعی با مسلمانان سراسر جهان اجرایی کند. با نصب و اجرای این نرم‌افزار، شخص با انتخاب دکمه درخواست صفحه، می‌تواند یک صفحه به صورت تصادفی را برای قرائت و ختم مشاهده کند، از این لحظه او تا ۹۰ دقیقه فرصت دارد تا این صفحه را به طور کامل و صحیح ختم کند.
 
http://masaf.ir/images/00000aea1ae1c-1b4e-42f3-8812-0abbd413d00bshia%20muslim.jpg

از لحاظ رابط کاربری در محیط برنامه فوق نقاط قوتی همچون رنگبندی زنده و هماهنگ، آیکن‌های یکدست و گویا، فونت مناسب و چیدمان مرتب اجزای صفحه به چشم می‌خورد که در کل قالب گرافیکی یکپارچه و جذابی را در این اپلیکیشن به وجود آورده‌اند. باید گفت که نقص خاصی در ظاهر این برنامه وجود ندارد و می‌توان آن را یک نمونه حرفه‌ای محسوب کرد.

از ویژگی‌های اپلیکیشن فوق، جابجایی آسان بین بخش‌های مختلف آن و استفاده راحت از امکانات موجود را می‌توان نام برد. رابط کاربری اپلیکیشن «ختم قرآن برای فرج»، با رعایت استاندارد‌های لازم پیاده سازی شده و در ایجاد آن از تکنیک‌های اصولی استفاده شده است بطوریکه همه اقشار کاربران می‌توانند بدون مشکل با آن کار کنند.

‌ختم قرآن در این نرم‌افزار به صورت صفحه‌ای بوده که شامل ۶۰۴ صفحه است. همچنین این نرم‌افزار با ربات تلگرامی ختم قرآن در ارتباط است و جمع ختم‌های انجام شده را در ربات و نرم‌افزار، در قسمت گزارش جامع نرم‌افزار نمایش می‌دهد.
 
https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/ir.masaf.khatm1.jpg

‌این نرم‌افزار بخش‌های مختلفی دارد که در بخش «شرکت در ختم قرآن»، سه گزینه وجود دارد. اولین گزینه درخواست صفحه است و به کاربر با انتخاب این گزینه، صفحه‌ای از قرآن نمایش داده می‌شود و او پس از اتمام قرائت صفحه ارسال شده، گزینه «اعلام ختم صفحه» را انتخاب می‌کند. صفحات قرائت شده به لیست خوانده شده‌ها منتقل می‌شوند و در جریان نمایش صفحه کاربر ۹۰ دقیقه برای قرائت فرصت دارد در غیر اینصورت پس از اتمام زمان، درخواست شما جزو انصرافی‌ها محسوب می‌شود.

بعد از قرائت یک صفحه کاربر می‌تواند دوباره گزینه درخواست صفحه را انتخاب کرده و صفحه‌ای جدید را ختم کند. طراحان این برنامه به فکر این مسئله بوده‌اند که در صورتی کاربر صفحه‌ای را درخواست کرده و به هر دلیلی بخواهد از قرائت صفحه و شرکت در ختم انصراف دهد، می‌توانید گزینه «انصراف از ختم صفحه» را انتخاب کند.

به گزارش ایکنا، یکی از قابلیت‌های خوبی که برای این برنامه در نظر گرفته شده دانلود صوت قرائت صفحه، صوت ترجمه فارسی صفحه و تصویر تفسیر صفحه ارسال شده است. بعد از قرائت تمامی کاربران می‌توانند گزارش جامعی را از میزان تعداد صفحه‌های درخواست شده، تعداد صفحه‌های ختم شده و همچنین تعداد صفحه‌های انصراف داده شده را مشاهده کند.

کاربران قابلیت مشاهده گزارش کلی این نرم‌افزار را هم دارند. در این بخش تعداد ختم‌های کامل قرآن، تعداد صفحات خوانده‌شده این دوره، تعداد صفحات در حال قرائت این دوره و تعداد صفحات مانده تا پایان ختم این دوره قابل مشاهده است.
 
https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/ir.masaf.khatm3.jpg

یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه درخواست صفحه با زمانبندی مشخص است. کاربر با انتخاب این گزینه می‌تواند برای خود ساعتی تنظیم کرده تا شرکت در ختم قرآن را یادآوری کند. شما به هر تعداد که بخواهید می‌توانید در این بخش ساعت تنظیم کنید. به عنوان مثال با تنظیم ساعات ۰۸:۰۰ یا ۱۳:۱۰ یا ۲۰:۳۰ برای شما هر روز راس این ساعات اطلاعیه‌ای مبنی بر شرکت در ختم ارسال خواهد شد؛ با این کار از فراموشی شرکت در ختم قرآن جلوگیری می‌کنید.

‌با توجه به بررسی ایکنا جالب است بدانید در این برنامه برای دسترسی مخاطبان به قرآن در زمان نبود اینترنت، بخش قرآن آفلاین از طراحی شده است تا کاربران به متن کامل قرآن کریم همراه با صوت قرائت و صوت ترجمه فارسی و تفسیر دسترسی داشته باشند. البته این بخش شامل شرکت در ختم قرآن نیست.

در این برنامه شما می‌توانید به دو صورت به متن قرآن آن دسترسی پیدا کنید. ابتدا بر اساس سوره که شامل متن ۱۱۴ سوره همراه با صوت قرائت و صوت ترجمه فارسی است و بر اساس صفحه که شامل ۶۰۴ صفحه قرآن کریم همراه با صوت قرائت، صوت ترجمه فارسی و تصویر تفسیر هر صفحه به صورت جدا است.

صندوق اطلاعیه‌ها و مدیریت دانلود‌ها از دیگر بخش‌هی این برنامه هستند. در این بخش شما می‌توانید صوت‌ها و تفسیر‌های دانلود شده را حذف کنید یا آن‌ها را به اشتراک بگذارید. این نرم افزار دو زبانه طراحی شده و شما می‌توانید در استفاده از آن زبان فارسی یا عربی را انتخاب کنید.
 
https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/ir.masaf.khatm0.jpg

اپلیکیشن فوق از لحاظ میزان محتوا و کیفیت مطالب در حد مطلوبی قرار دارد و می‌تواند مخاطبان خود را راضی کند. امکانات موجود نیز به اندازه کافی هستند و باید گف کمبود خاصی در آن مشاهده نشد. وجود قابلیت‌هایی همچون مدیریت دانلودها، امکان بروزرسانی و رایگان بودن آن بدون تردید باعث استقبال و رضایتمندی مخاطبان از این برنامه خواهد شد.

برای دریافت این برنامه اینجا را کلیک کرده و یا از طریق بارکد زیر آن را دریافت و ذخیره کنید.
برنامهٔ QR Code
captcha