فعالیت۶۴۲ روحانی در خراسان‌جنوبی در امر تبلیغ دین هستند
کد خبر: 3672335
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

فعالیت۶۴۲ روحانی در خراسان‌جنوبی در امر تبلیغ دین هستند

گروه معارف: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۶۴۲ روحانی در سطح استان فعالیت دارند که روز به روز در حال افزایش نیز است، گفت: ۱۱۰ روحانی طرح هجرت و ۸۸ روحانی مستقر در سطح استان کار تبلیغات دین را انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام احمد رضایی امروز 22 آذر جاری در نشست با روحانیون مستقر استان با بیان اینکه روحانیت امتیاز و برکتی است که نصیب ما شده است، گفت: فرصت‌ها در فاصله بسیار اندکی از بین می‌روند، لذا باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم و از آن‌ها به درستی بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به وجود ۷۰ هزار نفر اهل سنت در استان، اظهار کرد: جمعیت اهل تسنن استان دارای ۱۵۰ مسجد، دو نماز جمعه رسمی و یک مدرسه دینی رسمی در استان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۶۴۲ روحانی در سطح استان فعالیت دارند که روز به روز در حال افزایش نیز است، گفت: ۱۱۰ روحانی طرح هجرت و ۸۸ روحانی مستقر در سطح استان کار تبلیغات دین را انجام می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۰۷ نفر روحانی بومی و ۵۵ ملای محلی در استان فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر دو هزار و ۸۴ مسجد نیز در سطح استان وجود دارد.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۰ خانه عالم در سطح استان وجود دارد، یادآورشد: از مجموع خانه‌های عالم تعداد ۱۶۳ خانه عالم تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و حدود ۴۶ خانه عالم نیز نیمه تمام  است.

captcha