اجرای 666 ختم قرآن توسط خانواده‌های شاهد و ایثارگر زنجان
کد خبر: 3672347
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کاظمی خبر داد:

اجرای 666 ختم قرآن توسط خانواده‌های شاهد و ایثارگر زنجان

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: 666 ختم قرآن در ماه رمضان با یک هزار و 600 شرکت‌کننده، حضور 126 نفر در مسابقه برای حفظ، قرائت و مفاهيم و در نهایت برگزیده شدن 22 نفر برای حضور در مسابقات کشوری، برگزاری مسابقه مفاهیم جزء 14 با حضور 886 شرکت کننده و در نهایت برنده شدن 46 نفر از اقدامات بنیاد استان در عملکرد صد روزه دولت تدبیر و امید است.

علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: این نهاد جامعه هدف ارزشمندی دارد و با تلاش حداکثری کارکنانش هدف خود را بر جلب رضایت خانواده‌های شاهد و ایثارگر حتی در بحران‌ها متمرکز کرده و در همین راستا برنامه‌ریزی یکی از ارکان مهم در فعالیت‌های بنیاد استان زنجان بوده تا به وسیله آن مشکلات یکی پس از دیگری از میان برداشته شود.
 
هزار و 503 دیدار با خانواده شاهد و ایثارگر زنجان انجام شد
 
کاظمی با اشاره به اهم فعالیت‌های این نهاد در صد روز ابتدای فعالیت دولت دوازدهم تصریح کرد: یک هزار و 503 دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگران طی این مدت صورت گرفته که این دیدارها در شهرستان ابهر 266، شهرستان خدابنده 242، خرمدره 203، زنجان 641، ستاد 54، طارم 62 و در ماهنشان 35 مورد انجام شده است.
 
وی برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد، حق پرستاری، حالت اشتغال با استفاده از خدمات درمانی ارائه شده به جامعه ایثارگران را از دیگر فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: برگزاری کمیسیون پزشکی برای 400 نفر، هماهنگی با بیمه‌ها جهت رفع مشکلات بیمه‌ای ایثارگران، هماهنگی با بیمارستان‌ها و برگزاری کلینیک‌های چند تخصصی پزشکان در بیمارستان برخی از اقدامات این نهاد محسوب می‌شود.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تاکید کرد: انجام بیش از هزار ویزیت در منزل برای ایثارگران در معرض خطر، اعزام جمعی از خانواده‌های جانبازان اعصاب و روان به اردوی رامسر، صدور، تکمیل و تغییر بیمه پایه ایثارگران و خریداری 12 کالای مختلف در امر توانبخشی برای جانبازان از دیگر فعالیت‌های 100 روزه بنیاد در دولت دوازدهم محسوب می‌شوند.
 
کاظمی با بیان اینکه امروز دانایی هر اقدام نیکی را ثمره مثبت می‌بخشد، اظهار می‌کند: بخشی از این آگاهی‌ها با مطالعه آثار به جای مانده از شهدا همچون وصیتنامه‌ها، کتاب‌های دوران دفاع مقدس که توسط جانبازان و آزادگان نگاشته شده است بدست می‌آید.
 
666 ختم قرآن در ماه رمضان با حضور خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان
 
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی طی گفت‌وگو با 26 نفر از والدين شهدا مصاحبه‌هایی گردآوردی شده است، تصریح کرد: جذب 625 مشترک مجلات 4 گانه شاهد، 666 ختم قرآن در ماه رمضان با یک هزار و 600 شرکت‌کننده، حضور 126 نفر در مسابقه برای حفظ، قرائت و مفاهيم و در نهایت برگزیده شدن 22 نفر برای حضور در مسابقات کشوری، برگزاری مسابقه مفاهیم جزء 14 با حضور 886 شرکت کننده و در نهایت برنده شدن 46 نفر از اقدامات بنیاد استان در عملکرد صد روزه دولت تدبیر و امید است.
 
دو کتاب با محوریت دفاع مقدس در زنجان منتشر شد
 
کاظمی گفت: برگزاری مسابقه نامه‌های آسمانی با حضور 791 نفر شرکت کننده و برگزیده شدن 38 نفر از شرکت کنندگان، مسابقه فضیلت فراموش شده با 589 شرکت کننده و 31 برنده، اجرای 2 نمايش شامل نمایش خاک سبز و نمایش دوباره خرمشهر، اطلاع‌رسانی آثار شهدا شامل 10 هزار سند از شهدا و ایثارگران به دستگاه‌ها، پایگاه‌های بسیج و افراد حقیقی و حقوقی، تاليف دو جلد کتاب با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شامل حنای جنگ و برای حوا از اقدامات برجسته در مدت مذکور است.
 
کتاب مجموعه وصيت‌نامه شهدای استان در مرحله چاپ قرار دارد
 
وی افزود:  تاليف کتاب مجموعه وصيت‌نامه شهدای استان در مرحله چاپ قرار دارد در واقع نسخه اولیه آن پیش چاپ و رفع ایراد شده و 7دفتر آن آماده چاپ است. کسب رتبه 8 در رده‌بندی کشوری برای سه ماهه دوم سال 96 با 60 امتیاز برای سایت نوید شاهد و همچنین قرار گرفتن سایت ایثار زنجان در میان 3 رتبه نخست کشوری از عملکرد صد روزه بنیاد در آغاز دولت دوازدهم است.
 
کاظمی با اشاره به صندوق قرض‌الحسنه شاهد تصریح کرد: این صندوق در رفع مشکلات مالی جامعه ایثارگران در دولت دوازدهم موفق شده است به 412 نفر از ایثارگران استان به مبلغ 50 میلیارد و 304 میلیون ریال وام پرداخت کند. از این‌رو همراهی شایانی در رفع مشکلات این حوزه ایثارگران در عمل انجام شده است.
 
810 مشاوره حقوقی و قضایی به خانواده شاهد و ایثارگر زنجان ارائه شد
 
وی با اشاره به ارائه مشاوره حقوقی حضوری و تلفنی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر افزود: واحد امور حقوقی و قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در صد روز ابتدای فعالیت دولت دوازدهم 810 مشاوره حضوری و تلفنی انجام داده است.
 
کاظمی با اشاره به اینکه امروزه ایجاد زمینه لازم برای اشتغال افراد از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: بنیاد استان زنجان در مدت مذکور با دستگاه‌های اجرایی و سایر ارگان‌ها مکاتبات منسجمی را داشته و در نهایت موفق به معرفی 84 نفر شده است که از این تعداد در نهایت استخدام 41 نفر را قطعی کرده است.
captcha