واگذاری دبیرخانه دومین کنگره شعر اهل بیت(ع) به خراسان رضوی
کد خبر: 3672372
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

واگذاری دبیرخانه دومین کنگره شعر اهل بیت(ع) به خراسان رضوی

گروه فرهنگی: مسئول اداره هنر و رسانه اداره کل فرهنگی، تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سابقه درخشان این اداره، بیان کرد: دبیرخانه دومین کنگره شعر اهل بیت(ع) برای اولین بار به خراسان رضوی واگذار شد.

محسن بدرقه، مسئول اداره هنر و رسانه اداره کل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص واگذاری دبیرخانه دومین کنگره شعر اهل بیت(ع) برای اولین بار به مشهد، اظهار کرد: به دلیل سابقه درخشان اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و همچنین گروه هنری طعم نقد، دبیرخانه دومین کنگره شعر اهل بیت(ع) به خراسان رضوی واگذار شد.

وی با تأکید بر اینکه این کنگره در تربت جام برگزار خواهد شد، ادامه داد: این کنگره اردیبهشت 97 در تربت جام آغاز به کار خواهد کرد.

بدرقه با اشاره به موضوعات و نثرهای ادبی این کنگره، افزود: توصیف شخصیت و جایگاه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، جایگاه اهل بیت و ائمه طاهرین(ع) از منظر مذاهب اسلامی، بیان مشترکات دینی و اخوت اسلامی و اثر آن در تقویت همگرایی، قرآن و اهل بیت(ع)، شفاعت و توسل، محبت اهل بیت(ع)، مهدویت و اندیشه انتظار، عاشورا و نهضت امام حسین(ع) از جمله موضوعات این کنگره است.
مسئول اداره هنر و رسانه اداره کل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: فراخوان این کنگره آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 20 اسفندماه به دبیر خانه کنگره ارسال کنند.
مدیر گروه هنری طعم نقد بیان کرد: افتتاحیه این کنگره اوایل اردیبهشت 97 با حضور شخصیت‌های کشوری برگزار خواهد شد و کار خود را تا نیمه اردیبهشت پایان می‌دهد.

وی با بیان اینکه قالب‌های شعری این کنگره غزل و قصیده است، اظهار کرد: همچنین آثار در دو سطح استانی و کشوری توسط داوران ارزیابی خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیر خانه این کنگره واقع در مشهد، چهار راه خسروی ابتدای کوچه روشن دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و یا به آدرس ایمیل   ارسال moavenatetabhigh.com ارسال کنند. 

captcha