ضرورت وفاق و همدلی در برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری
کد خبر: 3672386
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با امام جمعه فاروج مطرح شد؛

ضرورت وفاق و همدلی در برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری

گروه فرهنگی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به همراه هیئت همراه در یک سفر یکروزه به دیار دارالعلما، با امام جمعه فاروج دیدار و در رابطه با مسائل و موضوعات مختلف فرهنگی و هنری به گفت وگو پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ حسین فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به اهمیت فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری در بخش های مختلف گفت: فعالیت های مختلف و کارهای فرهنگی باید با وفاق و همدلی بیشتری برگزار شود.

وی افزود: بین همه نهادهای فرهنگی باید پیوند و تعامل خوبی صورت پذیرد تا با وحدت و انسجام بیشتری در مقابله با تهاجم فرهنگی اقدام نمود.

وی اظهار کرد: تحولات خوب و ارزشمندی در مجتمع های فرهنگی ، هنری با واگذاری آنها به موسسات غیر دولتی و بخش خصوصی در حال شکل گیری است .

فرخنده خاطرنشان کرد: رویکرد مجموعه ؛ شهرستان محوری است که در این خصوص فعالیت های خوبی در بخش های مختلف صورت می پذیرد .

وی در پایان از مساعدت ها و حمایت های امام جمعه شهرستان در عرصه های مختلف فرهنگی ، هنری تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه فاروج نیز با تقدیر از نگاه خوب فرهنگی و همچنین حضور ارزشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه در این شهرستان گفت: امیدواریم این سفر، منشأ خیر و برکت و تحولات ارزشمند درعرصه های مختلف فرهنگی ، هنری شود .

حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده به جایگاه ارزشمند و والای شورای فرهنگ و عمومی اشاره کرد و افزود: با مشخص کردن وظایف دستگاه های مربوطه عضو شورای فرهنگ عمومی، در راستای پیگیری فعالیت های فرهنگی ، هنری اقدام ، و با جدیت بیشتری مصوبات جلسات شورا پیگیری شود.

وی به بیان ظرفیت و پتانسیل شهرستان در زمینه فعالیت های فرهنگی ، هنری و توانمندی هنرمندان در عرصه های مختلف اشاره کرد و خواستار استفاده از ظرفیت جوانان در بخش های مختلف شد.

قلی زاده به جایگاه نماز جمعه در راستای انجام اقدامات ارزشمند فرهنگی ، هنری و استفاده هنرمندان از این جایگاه در خصوص معرفی عرصه های مختلف هنری نیز پرداخت.

وی با اشاره به توانمندی هنرمندان ، خواستار برگزاری جشنواره های فرهنگی ، هنری استانی در سطح شهرستان شد.

قلی زاده بر فعالیت مستمر کانون های قرآنی و فرهنگی ، هنری مساجد در سطح شهرستان تاکید کرد.

وی بیان کرد: هنرمندان خودشان باید در شناسائی ظرفیت هنری خود در عرصه های اقتصادی و فرهنگی حضور فعال و گسترده ای داشته باشند .

امام جمعه فاروج خواستار تکمیل و بهره برداری از مجتمع های فرهنگی ، هنری در راستای حمایت از هنرمندان شد .

captcha