امروز پرچمدار مقاوت در جهان علمای شیعه و سنی هستند
کد خبر: 3672390
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

امروز پرچمدار مقاوت در جهان علمای شیعه و سنی هستند

گروه معارف: عضو هیئت مرکزی و اداری مجمع علمای لبنان در مسجد حنفیه بجنورد گفت: شیعه و سنی ، لبنانی و ایرانی ،همه در کنار یکدیگر هستیم،و امروز یکصدا اعلام می کنیم که دست از وحدت خود برنمی داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، شیخ قبریس عضو هیئت مرکزی و اداری مجمع علمای لبنان در جمع نماز گذاران مسجد حنفیه بجنورد اظهار کرد: ما فراموش نمی کنیم آن لحظه ای را که امام راحل فرمودند، امروز ایران آزاد شد و فردا فلسطین از چنگال دشمنان آزاد خواهدشد، پس از ارتحال امام بزرگوار، مقام معظم رهبری به عنوان یک الویت اساسی و مهم دارد مسئله فلسطین را دنبال می کنند.

وی تصربح کرد: دو روز پیش دشمنان ما تلاش کردند به بیت المقدس دست اندازی بکنند و امروز ما در راهپیمایی ها و تظاهرات شاهد بودیم که چگونه مسلمانان اعلام انزجار از این حرکت استکباری کردند وخشم خود را نسبت به این مساله نشان دادند.

شیخ قبریس بیان کرد: از آنجایی که برخی حاکمان عرب و غیر عرب موافقت کردند واز این حرف ترامپ استقبال کردند و چه بسا اسنادی را در این رابطه به سود دشمنان هم رسانده باشند.

وی خاطرنشان کرد: می دانم شما اهل سنت عزیز با این فاصله جغرافیای که با کشور فلسطین دارید چگونه غم این ستمدیده گان را در قلب های خود می پرورانید و بدانید که هم خیلی احساس مسئولیت می کنیم و از آنجایی که ما همسایه فلسطین هستیم وفاصله خیلی کوتاهی بین لبنان و فلسطین است که این مسئولیت و غم ما بیشتر از سایر مسلمین است.

وی تصریح کرد: ما به عنوان مسلمان، دین، کتاب و پیامبر و …ما یکی است و ما نمی توانیم در برابر حق خوری سکوت بکنیم و چیزی را که ناحق تعلق دارد، نمی سپاریم و حق مال حق دار است و انشالله فلسطین هم در یک روزی به اهلش که براردان اهل سنت هستند سپرده خواهد شد و از چنگال ظالمان رهایی خواهد یافت و این موعد فرا خواهد رسی

عضو هیئت مرکزی و اداری مجمع علمای لبنان خطاب به جامعه اهل سنت خراسان شمالی تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان تجمع علمای مسلمین در میان شما هستیم و هر علمایی در هر موقعیتی که درلبنان دارد، چه قضات و چه معلم و چه دانشجو و… تا به امروز سعی کرده اند دشمنان نتوانند بین آنها ایجاد اختلاف بکنند، ما از شما هم همین انتظار را داریم و اجازه ندهید دشمنان اسلام بخواهد خدایی نکرده بین شما ایجاد اختلاف بکند .

شیخ قبریس ادامه داد:ما شیعه و سنی و چه لبنانی و چه ایرانی در کنار یکدیگر هستیم، ما با تمام ملیت هایی که داریم امروز یکصدا اعلام می کنیم که دست از وحدت خود برنمی داریم، و نشانه آن را امروز جهان دید که مساجد اهل سنت پیش از مساجد شیعه در حمایت از فلسطین به راهپیمایی پرداختند و یکصدا اعلام کردند قدس پایتخت ابدی فلسطین بوده و خواهد ماند و هرگگز در اختیار یک دولت غیر اسلامی نخواهد افتاد.

captcha