مشارکت 7 درصدی دانشجویان وزارت بهداشت در فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3672394
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
بحرالعلوم خبر داد:

مشارکت 7 درصدی دانشجویان وزارت بهداشت در فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز قرآنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه طبق آخرین آمار حدود هفت درصد از دانشجویان این وزارتخانه در فعالیت‌های قرآنی مشارکت دارند، اظهار کرد: از دانشجویان انتظار می‌رود تبلیغ چهره به چهره داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مراسم اختتامیه‌ بیست‌ودومین جشنواره‌ قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت عصر روز گذشته برگزار شد.
محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن وعترت وزارت بهداشت در این آیین اظهار کرد: مجموعه‌ تلاش‌های دانشجویان، اساتید و همکاران دانشگاه‌های علوم پزشکی سبب کسب رتبه‌های برتر و ارتقای مرکز قرآن و عترت وزارتخانه شده است.
وی، با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره‌های قرآنی وزارت بهداشت گفت: جذب حداکثری مخاطبان به فعالیت‌های قرآنی، ارتقاء کیفیت فعالیت‌های قرآنی و تاثیرگزاری از جمله اهداف این جشنواره هستند.
بحرالعلوم، خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار، حدود هفت درصد از دانشجویان وزارت بهداشت در فعالیت‌های قرآنی مشارکت دارند. از دانشجویان انتظار می‌رود تبلیغ چهره به چهره داشته باشند؛ به طوری که اگرهردانشجو پنج نفر را به فعالیت‌های قرآنی دعوت کند، میزان مشارکت در فعالیت‌های قرآنی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
 علی اکبر طاهری اقدم، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم اظهار کرد: خداوند قرآن را به عنوان درس زندگی نازل کرد، اما استفاده‌ی مناسب و درستی از این آیات نمی‌شود.
وی افزود: افراد در لحظات مختلفی همچون عقد، فوت و مسافرت به قرآن پناه می‌برند و این در حالی است که غافل هستیم و از آیات قرآن بهره‌ی لازم را نمی‌بریم.
وی تاکید کرد: جوانان سعی کنند آیات قرآن را سرلوحه‌ زندگیشان قرار دهند. تمامی موازین اخلاقی پسندیده در دنیا از قرآن گرفته شده است که بر اثر غفلت ما مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام یوسف خیری، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: دراحادیث مختلف همواره تاکید شده است که در خواندن قرآن از هم پیشی بگیرید و تنها خواندن آن کافی نیست.
وی افزود: هر آنچه برای هدایت بشر لازم است در قرآن ذکر شده و تمام آنچه در قرآن وجود دارد، حق است. همه‌ی ابعاد قرآن اعجاز است؛ چرا که کلمات، چینش و ساختار آن برای عموم قابل فهم است.
وی با تاکید بر این که قرآن و عترت از هم جدا نیستند، گفت: امامان معصوم (ع) و قرآن هر دو نمادهای مختلفی از یک حقیقت هستند که یکی نماد ظاهری و دیگری نماد باطنی به شمار می‌آید.
captcha