اختتامیه پنجمین جشنواره خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری برگزار شد
کد خبر: 3672475
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

اختتامیه پنجمین جشنواره خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری برگزار شد

گروه فعالیت های قرآنی: اختتامیه پنجمین جشنواره ملی خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف در سالن اجتماعات مخابرات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان امروز در اختتامیه پنجمین جشنواره ملی خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف در سالن اجتماعات مخابرات برگزار شد، اظهار کرد: پنجمین جشنواره ملی خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری در رشته های مختلف خوشنویسی نظیر نستعلیق و ثلث با همکاری انجمن خوشنویسان استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه هنر از بهترین ابزارهاست، افزود: ۲۰۰ اثر خوشنویسی از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید که در نهایت ۱۳ اثر برتر انتخاب شد.

مدیرکل اوقاف گیلان بیان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوب سازمان اوقاف، حضور در مجامع علمی و هنری بود با ظرفیت بسیار بزرگی که در مجامع هنری کشور وجود دارد و همچنین باتوجه به نگاه جدید حاکم در سارمان اوقاف مبنی بر استفاده از ابزارهای هنری مختلف برای ترویج وقف بهره برد.

حجت الاسلام علیزاده گفت: هنر خوشنویسی توانسته زبان مشترکی را در جوامع اسلامی ایجاد کند زیرا کلام الهی با قلم و نگارش خوش ماندگار شده است. در واقع ماندگاری اهل بیت و معارف اسلامی مدیون کتابت نویسندگان و خوشنویسان است.

وی ادامه داد: قرآن به وسیله قلم خوش به دنیا معرفی شد و پیام دین، اسلام و ارزش های اهل بیت را مبانی اسلامی و انقلابی به منظر مردم رساند؛ این انقلاب هم مدیون قلم و کتابت امام(ره) است.

مدیرکل اوقاف گیلان تصریح کرد: در ایام برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی واقفی مراجعه کرد و 3 میلیارد تومان اموالش را وقف کرد که شامل 6 باب منزل مسکونی و 3 باب مغازه می باشد.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: راه اندازی خانه خوشنویسی برای کتابت آیات قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ترجمه آن - راه اندازی مرکز آموزش شبانه روزی قرآن کریم بویژه حفظ قرآن - حمایت از مرکز آموزش شبانه روزی قرآن - انتشار و ترجمه قرآن به زبان های روز دنیا -کمک به آسایشگاه سالمندان و کمک به مرکز نگهداری ایتام از جمله نیت های واقف مذکور است.

گفتنی است؛ در پایان از 13 خوشنویس برتر با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

captcha