انسان یک جهانکده از فقر روحی، جسمی، عاطفی و علمی است
کد خبر: 3672517
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
آیت‌الله صفایی بوشهری:

انسان یک جهانکده از فقر روحی، جسمی، عاطفی و علمی است

کانون خبرنگاران نبأ: مفسر قرآن دانشگاه خلیج فارس بندر بوشهر با بیان اینكه نماز یک ارتباط وثیق بین انسان و خدا ایجاد می‌کند‌، گفت: انسان یک جهانکده از فقر روحی، جسمی، عاطفی و علمی است و اگر این فقر در انسان بمانده، تمام ستون فقرات انسان در هم شکسته می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایكنا، نبأ، حجت‌الاسلام عباس خشنود، مسئول ستاد اقامه نماز استان بوشهر (22 آذر) در آئین سومین اجلاس استانی نماز كه در مجتمع فرهنگی ۹ دی شهر بوشهر برگزار شد، با اشاره به اینكه بیشترین آثار شناسایی شده و ارسالی به دبیرخانه به شیوه چهره به چهره بوده است، گفت: هنر از جمله شعر و نقاشی تنها یکی از شیوه‌های ترویجی برای گوهر فرهنگ نماز است.

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر نیز در این آئین با اشاره به اینكه مشارکت بالای مردم استان بوشهر در اجلاس نماز، نشان از دیانت والای این خطه دارد، گفت: بر اساس نص قرآن، نماز یک وظیفه معین و ثابت دینی برای انسان مؤمن است که زمینه انسان خدا محور را فراهم می آورد و زمینه منکر و فحشا از بشر دور می‌شود.

انسان یک جهانکده از فقر روحی، جسمی، عاطفی و علمی است

نماینده عالی دولت در استان بوشهر با بیان اینكه نماز موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود، افزود: نماز مؤثرترین مبنا برای ساختن یک جامعه طیب و طاهر است.

وی ادامه داد: نماز موجب محکم شدن شجره طیبه توحید در قلوب انسان‌های مؤمن می‌شود.

گراوند تعلیم و تربیت را یکی از مکمل‌های اصلی استفاده و نشر فرهنگ دینی در فضای مجازی دانست و اظهار داشت: نماز موجب محکم شدن شجره طیبه توحید در قلوب انسان های مؤمن می‌شود.

نماز یك عنصر نجات آفرین و کمال زا است

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این اجلاس اظهار داشت: نماز یك عنصر نجات آفرین و کمال زا است که انسان را از باتلاق افول شخصیتی نجات می‌بخشد و انسان را درجه به درجه به اوج می‌رساند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با بیان اینكه نماز، پیوند نورانی خدا با انسان است، افزود: انسان‌‌ها با نماز به یک شخصیت کمال یافته می‌رسند و یک ثواب بر نمازش افزون شده است و به یک مرتبه ای دیگر راه پیدا می‌كنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینكه نماز یک ارتباط وثیق بین انسان و خدا ایجاد می‌کند‌، گفت: انسان یک جهانکده از فقر روحی، جسمی، عاطفی، علمی است و اگر این فقر در انسان بمانده، تمام ستون فقرات انسان در هم شکسته می شود و دچار آسیب شدید می شود و لذا نماز پیوند انسان ضعیف به خالق قوی است.

انسان یک جهانکده از فقر روحی، جسمی، عاطفی و علمی است

نماز درس یکرنگی، صفا و صمیمیت می‌آموزد

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینكه انسان مؤمن، با صبر و صلاة به درگاه خدا می‌تواند مشکلات خود را حل کند، بیان داشت: نماز درس یکرنگی، صفا و صمیمیت می‌آموزد و تعاملات اجتماعی یکی دیگر از درس‌های نماز است و آثار نماز این است كه دست دیگران را با محبت بگیریم و ابتدا برای دیگران دعا كنیم.

نماز یک بال برای رسیدن به اوج الهی و عبودیت خداوند سبحان است

مفسر قرآن دانشگاه خلیج فارس با بیان اینكه نماز یک بال برای رسیدن به اوج الهی و عبودیت خداوند سبحان است، عنوان كرد: اقامه نماز در فضای منزل و ادارات موجب تقویت روحیه و رویه اخلاق، معنویت، مهربانی می‌شود و لذا تمامی احکام خدا تابع مصالح است و تمامی فضاها را صاحب نور می‌کند.

در ادامه این مراسم از ابوالفضل ایزدی قاری، نوجوان ممتاز بوشهری توسط عبدالكریم گراوند، استاندار بوشهر تجلیل به عمل آمد.

انسان یک جهانکده از فقر روحی، جسمی، عاطفی و علمی است

یادآوری می‌شود: در مراسم اختتامیه سومین اجلاس استانی نماز که با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد، از صاحبان آثار منتخب عمومی و ادارات در بخش‌های پاكدست صوتی، استیكر، گیف، تولید بازی و سرگرمی، نرم افزار چند رسانه‌ای، نرم افزار موبایل، نماهنگ كوتاه، طراحی پایگاه اطلاع رسانی نماز و عكس با اهدا لوح تقدیر و تندیس از سوی دبیرخانه سومین اجلاس استانی نماز در تجلیل شدند.

حامد فكوری

captcha