2500 میلیارد دلار؛ سهم اقتصاد فرآورده‌های حلال در دنیا
کد خبر: 3672574
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

2500 میلیارد دلار؛ سهم اقتصاد فرآورده‌های حلال در دنیا

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی عنوان کرد: امروز 2500 میلیارد دلار سهم اقتصاد فرآورده‌های حلال در دنیا است، اما سؤال ما این است که در این سهم عظیم که مخاطبان اصلی آن کشورهای اسلامی هستند، این کشورها به چه میزان بهره‌مندند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی در اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال که صبح امروز، 22 آذرماه در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه ماه‌های پایانی مشهد 2017 را پشت سر می‌گذاریم، ابراز کرد: مشهد از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح شد ودر این سال بیش از 130 رویداد علمی و فرهنگی بین‌المللی در مشهد رقم خورد.
وی با بیان اینکه در از ابتدا آذرماه سال جاری 10 وریداد بین‌المللی و فرهنگی در حال رقم خوردن است، تشریح کرد: همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال یکی از این رویدادها و صد وسی‌ ویکمین رویداد علمی و فرهنگی است.
حسینی با اشاره به اینکه فردا این مجموع رویدادها و فعالیت‌هایی که در مشهد 2017 محقق شده است توسط دبیرخانه مشهد 2017 مرکز استناد این رویداد افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم یک مرکز آرشیو مشهد 2017 در مقر آیسسکو ایجاد شود تا پایتختی جهان اسلام برای سال‌های آینده به عنوان یک مخزن تجربی به یادگار بماند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه در این همایش سه بعد و محور هدف‌گذاری شده است، ابراز کرد: فراوده‌های حلال از منظر شریعت و دین، فرآورده‌های حلال در اقتصاد و تجارت بین‌المللی و اینکه چگونه با پژوهش و فناوری‌های نوین فرآورده‌های حلال را تولید، توزیع و برند سازی کنیم، از جمله عواملی است که در این همایش هدف‌گذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز 2500 میلیارد دلار سهم اقتصاد فرآورده‌های حلال در دنیا است، تصریح کرد: اما سؤال ما این است که در این سهم عظیم که مخاطبان اصلی آن کشورهای اسلامی هستند، به چه میزان بهره‌مندند.
حسینی ادامه داد: امروز اگر سازمان بهداشت جهانی مفهوم کلی‌تر از سلامت ارائه می‌دهد و سلامت را در چهار بعد سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی تعریف می‌کند، فرآورده‌های حلال همه این بعد چهار بعد را می‌تواند، محقق کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد کره مذاب است، تشریح کرد: کره مذاب به مفهوم جامع شناختی است؛ مکان‌های جغرافیایی در دنیا وجود دارد که حرارت، فضیلت، فرهنگی و عدالت جویانه را در جهان توزیع می‌کند و مشهد یکی از مکان‌ها است.
وی در پایان عنوان کرد: در مشهد باید باتوجه به اهمیت فرآورده‌های حلال دبیرخانه دائمی فرآورده‌های حلال راه اندازی شود تا از این منظر حرارت خوبی‌ها، آثار معنوی و اقتصادی فرآورده‌های حلال در جهان ترویج و فرآورده‌های غیر حلال از این دبیرخانه دور شود.

captcha