دانشجویان به کمک شهرداری اصفهان بشتابند
کد خبر: 3672639
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

دانشجویان به کمک شهرداری اصفهان بشتابند

گروه اجتماعی: شهردار اصفهان گفت: دانشجویان می‌توانند با شناسایی مسائل و مشکلات شهر اصفهان و ارائه راهکار برای رفع این مشکلات، با شهرداری اصفهان همکاری و تعامل داشته باشند و ما نیز از کمک آن‌ها استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان، عصر روز گذشته چهارشنبه 22 آذرماه در نشست ‌هم‌اندیشی با فعالان دانشجویی که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و به‌همت جهاددانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد، با اشاره به انتصاب دو نفر از بانوان اصفهانی به عنوان مدیر عامل و شهردار منطقه در مجموعه شهرداری اصفهان، اظهار کرد: شعار و برنامه‌ای که از ابتدا به‌عنوان شهردار داشتم این بود که در پایان دوره چهارساله خود، 100 مدیر جوان تربیت شده و تعدادی از بانوان را وارد بدنه شهرداری کنیم که اکنون پیش بینی می‌شود در آینده، این رقم از 100 نفر نیز فراتر رود. شرط این مسئله نیز نه جنسیت، بلکه برمبنای شایسته سالاری است، زیرا افراد شایسته‌تر باید بر مسند مدیریت‌های قسمت‌های مختلف شهرداری بنشینند و به مردم خدمت کنند.

نوروزی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان اتباع افغانستان که در مورد دغدغه‌های این قشر جامعه صحبت کرد و مطالبه‌هایی از جمله توجه به حقوق شهروندی آن‌ها داشت، گفت: بنده با توجه به رشته تحصیلی خودم که همواره با حق و حقوق مردم مواجه بودم، از این وضعیت بلاتکلیفی و بی‌هویتی افراد مهاجر بسیار ناراحت می‌شوم و انشاءالله روزی برسد که همه شما جزء شهروندان و از حقوق و امکانات شهروندی برخوردار شوید. وی ادامه داد: افراد جامعه اعم از مهاجر و غیر مهاجر، همواره از حقوق بشر برخوردارند، زیرا این حق محدود به جغرافیا و یا مرز خاص نیست. البته گاهی تفاوت میان حقوق شهروندی و حقوق بشر، قابل تشخیص نیست. انتظار داریم تا جایی که قوانین و مقررات اجازه دهد، به شما کمک ‌کنیم، زیرا طبق آموزه‌های دینی شما برادران ما هستید.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها و الویت‌های شهرداری اصفهان، توسعه گردشگری است، گفت: اصفهان می‌تواند در کشور تاثیرگذار باشد، به‌طور مثال شهر استانبول با پتانسیل جذب گردشگر، کل کشور ترکیه را تحت تاثیر قرار داده است. اصفهان نیز می‌تواند به عنوان یک جهان‌شهر روابط کشور را با دیگر کشورها تنظیم کند.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان به دنبال توسعه مشارکت، همکاری و همیاری با مردم است و برهمین اساس سعی داریم فضا را برای تحقق خواسته‌های شما دانشجویان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 60 کتابخانه و فرهنگسرا تحت مدیریت شهرداری اصفهان است، گفت: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند همه ایده‌ها و طرح‌های مطرح شده را اجرایی کند.

نوروزی در پاسخ به گلایه یکی از دانشجویان مبنی بر کمبود امکانات شهری به زبان انگلیسی در سطح شهر اصفهان برای گردشگران خارجی، گفت: بعضی از تابلوهای سطح شهر از نظر زبان انگلیسی دارای مشکل‌ هستند و به رغم اینکه اصفهان خواهرخوانده 14 شهر دنیا است، اما متاسفانه در سایت شهرداری، صفحه‌ای به زبان انگلیسی برای گردشگران خارجی در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه سعی ما بر این است که در کنار شهروند سازی، شهرسازی نیز داشته باشیم، ادامه داد: شهرساز خوب کسی است که انسانیت انسان را در قالب شهرسازی حفظ کند، اینجاست که رشته‌های شهرسازی، جامعه‌شناسی، روانشناسی و دیگر رشته‌های مربوط باید در کنار هم قرار گیرند تا شهری خوب ساخته شود. شهردار اصفهان خطاب به دانشجویان حاضر در نشست، گفت: شما جوانان دانشجو باید به عنوان کسانی که می‌توانید نظارت همگانی را توسعه دهید، چنین جلساتی را دنبال کنید و مسائل و مشکلات را شناسایی و مطرح کرده و در قبال آن راهکار پیشنهاد دهید و ما نیز از کمک شما استقبال می‌کنیم.

وی افزود: مشکلاتی برای استخدام دانشجویان داریم، ولی اگر شما تشکل و طرحی کاربردی داشته باشید، ما می‌توانیم از خدمات تشکیلات شما استفاده کنیم و امکاناتی را در اختیار شما قرار دهیم. البته شما نیز باید به دنبال کارآفرینی باشید.

captcha