اعتقادات دینی از مهمترین سرمایه‌های اجتماعی است
کد خبر: 3672653
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
صفری:

اعتقادات دینی از مهمترین سرمایه‌های اجتماعی است

گروه اجتماعی: مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: اعتقادات دینی یکی از مهمترین سرمایه‌های اجتماعی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، ششمین نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان در صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد.
 
در این جلسه مرتضی صفری، مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان در این جلسه گفت: بروز آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان پایین است و این نشات گرفته ازاعتقادات دینی مردم این خطه است.
 
صفری با اشاره به اینکه اعتقادات دینی یکی از مهمترین سرمایه‌های اجتماعی جامعه است، افزود: تغییر سبک زندگی مردم و ایجاد شکاف و گسست در بین خانواده‌ها از علل گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه 30 درصد برنامه‌های تولید شده صدا و سیما در حوزه اجتماعی است، گفت: صدا و سیمای مرکز زنجان در بحث پیشگیری از اعتیاد 64 ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی تهیه و پخش کرده است.
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: راهبرد صدا و سیما در بحث آسیب‌های اجتماعی، تهیه و تولید برنامه‌های پیشگیرانه، اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و ایجاد حرکت‌های اجتماعی و فرهنگی، تلاش برای همراهی افکار عمومی با دست‌اندرکاران مبارزه با مواد مخدر، نشان دادن همراهی نظام و جامعه در امر مبارزه با مواد مخدر و بالا بردن روحیه نشاط و امید در بین مردم است.
 
صفری گفت: برقرای ارتباط و تعامل درون‌‌استانی منسجم بین دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه رسانه می‌تواند کمک بزرگی به پیشگیری از اعتیاد کند.
 
مدیرکل صدا وسیمای استان هدف این رسانه را آموزش و جلب مشارکت جدی مردم خصوصا خانواده‌ها در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد .
 
وی افزود: برخوردهای قهری در بحث اعتیاد و آسیب های اجتماعی باید کنار گذاشته شود و با کمک خیرین و کارآفرینان برای آنها شغل ایجاد شود.
captcha