حفاظ قرآن در تحقق منویات رهبری تلاش کنند
کد خبر: 3672669
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
شفیعی:

حفاظ قرآن در تحقق منویات رهبری تلاش کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در چهارمین همایش تخصصی حفاظ قرآن گفت: هدف این همایش تحقق منویات رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است و انتظار می‌رود حافظان قرآن نیز در این زمینه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در چهارمین همایش تخصصی حفاظ قرآن استان که امروز، 23 آذرماه به میزبانی دارالقرآن تفرش و با حضور 150 حافظ قرآن بالای 15 جزء در حال برگزاری است گفت: تنها استانی هستیم همایش حفاظ قرآن را با وجود مشکلات مالی به ویژه در حوزه فرهنگی برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: اولین همایش تخصصی حفاظ قرآن، سال ۹۳ به میزبانی اراک، دومین همایش سال ۹۴ به میزبانی ساوه، سومین همایش سال ۹۵ به میزبانی شازند برگزار شد و چهارمین همایش نیز امروز به میزبانی تفرش برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام شفیعی افزود: این همایش در اولین قدم با هدف احترام به جایگاه حافظان قرآن و در قدم بعدی در راستای تقویت انگیزه حفاظ، افزایش دانش و انتقال تجارب اساتید، پاسخ به سؤالات و شبهات حوزه حفظ قرآن برگزار می‌شود.
وی تأکید کرد: انتظار می‌رود حافظان قرآن در تربیت چهره‌های جدید حفظ تلاش کنند هدف ما حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است که در این زمینه خود حفاظ نیز باید تلاش کنند.
حجت‌الاسلام شفیعی افزود: دارالقرآن تفرش که امروز میزبان حافظان قرآن است به همت خیرین ساخته شده و در حال تکمیل است هدف ما این است که در تمام شهرستان‌های استان دارالقرآن احداث کنیم.
به گزارش ایکنا؛ برگزاری کلاس آموزشی با حضور اساتید محمدمهدی بحرالعلوم و احمد حاجی شریف، معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم کشور و ادای احترام به مقام شهدا از برنامه‌های این همایش است.

captcha