انقلاب اسلامی کارآمدی خود را نشان داده است
کد خبر: 3672692
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
معاون بین‌الملل دفتر رهبری:

انقلاب اسلامی کارآمدی خود را نشان داده است

گروه حوزه‌های علمیه: معاون بین‌الملل دفتر رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی کارآمدی خود را نشان داده است گفت: همه مکاتب بشری به بن بست رسیده است ولی انقلاب اسلامی با گذشت 40 سال از پیروزی، کارآمدی خود را نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر رهبری 23 آذرماه در همایش حوزه بین‌الملل؛ حوزه تمدن‌ساز گفت: نفس برپایی این همایش نشان از تحولاتی در لایه‌های زیرین حوزه دارد و اگر چنین اجلاسی اگر قرار بود ده‌ها سال قبل برپا شود بی معنا بود.
وی افزود: امروز امکان این معنا مفهوم شده و ضرورت آن نیز مورد تاکید قرار دارد زیرا ما در شرایطی هستیم که جامعه بشری به واسطه مکاتب دست‌ساز بشر گرفتار و محصور است مثلا لیبرالیسم با شعار آزادی به افتضاح کشیده شده است.
قمی بیان کرد: آنچه فکر می‌شد که جامعه بشری را به سعادت برساند امروز به این نتیجه رسیدند که بشر به همان میزان که به رشد و علم رسیده به همان مقدار نیز به جرم و جنایت و ظلم توسعه داده است.
وی افزود: اگر جنایات و ظلم بشر در قرن اخیر را معادل قرون گذشته بدانیم اغراق نیست بنابراین بشر به دنبال منجی می‌گردد و همه به معنویت و اخلاق احساس نیاز پیدا می‌کنند در عین حال علم و تکنولوژِی نتوانست سعادت را به ارمغان بیاورد فلسفه‌های مختلف نیز به بن بست رسیده‌اند.‌

قمی اظهار کرد: تمدنی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی حدود 40 سال است شکل گرفته و کارآمدی خود را در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی و بین المللی و علمی به اثبات رسانده است.
قمی بیان کرد: در شرایطی که ترامپ تصمیم نابخردانه برای انتقال قدس گرفت اتحادیه‌های مختلف اسلامی در مقابل این تفکر ایستادند و نشان دادند که چقدر ترامپ منزوی است و پیامش این بود که جهان بدون ترامپ جهانی آرامتر و عادلانه تر است و در کنار این، از سرمایه بزرگ وجود رهبری بهره‌مند هستیم که بین‌المللی زندگی کرده، می‌اندیشید و رهبری می‌کند.
وی اظهار کرد: بسیاری از علما و شخصیت‌های سیاسی غبطه می‌خورند که چرا چنین رهبری در کشورهایشان ندارند و اعتراض می‌کنند که چرا می‌گویید رهبر ایران و این رهبری پشتیبان حوزه بین المللی است و از حوزه می‌خواهد که برای عرصه بین‌المللی برنامه داشته باشد. 

قمی تصریح کرد: امروز حجت خدا بر ما تمام است زیرا زمینه‌ها برای فعالیت بین‌المللی از هر جهت فراهم است؛ علاوه بر این مسئله مکتب اسلام را داریم که دارای غنای ذاتی است و از محتوای پرباری برخوردار است که برای مشکلات بین‌المللی راه حل دارد.
وی افزود: ارزش‌هایی که در قرآن کریم و سنت داریم و از فقه پویا و جامع و فلسفه قوی و عرفانی قوی برخوردار هستیم که جز سرمایه‌های ماست؛ ارزش هایی مانند عدالت که بشریت به سختی به آن نیازمند است را داریم بنابراین باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.
معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: امروز 60 میلیون انسان در دنیا هستند که نان برای خوردن ندارند و بیش از 65 میلیون نفر نیز آواره هستند؛ امروز در کشورهای مدعی مانند آمریکا 98 درصد سرمایه برای دو درصد و مابقی برای سایر مردم است و تبعیض و بی عدالتی در دنیا بیداد می‌کند.
قمی بیان کرد: جهان اسلام از امکانات سخت‌افزاری برخوردار است؛ یک چهارم جمعیت جهان را داریم و جمعیت گسترده‌ای را مسلمین در مناطق مختلف دنیا تشکیل می‌دهند و منابع عظیم ثروت‌های مادی  در کشورهای اسلامی وجود دارد.
معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: علما و بزرگانی داشتیم که در عرصه بین‌الملل منشا خدمات فراوان بوده‌اند که باید منش و زندگی آنان مورد توجه باشد و از آنان درس بگیریم کسانی مانند آیت‌الله آصفی، لاری، زکزاکی، شیخ ناصر در کنیا و عارف الحسینی و ... که منشا خدمات فراوان در عرصه بین‌المللی بوده‌اند.
وی افزود: حوزه گام‌های بلندی در عرصه بین‌الملل برداشته ولی باید گام‌های بلندتری را بردارد؛ باید تربیت مبلغ برای سه چهارم جمعیت دنیا که مسلمان نیستند صورت بگیرد که برای آنان چه کرده‌ایم.
وی افزود: برای فراگیری زبان‌های پرمخاطب در دنیا چه کرده‌ایم؟ لذا باید برای این مسئله تدبیری بیندیشیم و البته آگاهی و تسلط بر معارف اسلامی نیز بسیار مهم است و باید فرایند تبلیغ در خارج کشور با زمان‌شناسی، مخاطب‌شناسی و جریان‌سازی گره بخورد.
قمی تصریح کرد: اینکه فعالیت‌هایی در هر گوشه از دنیا انجام دهیم مبارک و خوب است ولی این جریانات باید به هم بپیوندند و رودخانه‌ای پرخروش را ایجاد کنند و منسجم باشند.

captcha