وظیفه بین‌المللی حوزه سنگین‌تر از قبل است
کد خبر: 3672694
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
آیت‌الله العظمی صافی:

وظیفه بین‌المللی حوزه سنگین‌تر از قبل است

گروه حوزه‌های علمیه: مرجع تقلید شیعیان جهان تاکید کرد: امروز وسایل ارتباطی جدید فاصله‌های دور را نزدیک کرده و در آن واحد می‌توان ارتباط با دنیا برقرار کرد و خبرهای خوبی می‌رسد که بسیاری از مردم در دنیا به اسلام تمایل پیدا کرده‌اند؛ این ها همه اسباب خوشحالی است و از طرفی وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی امروز 23 آذرماه در پیامی به همایش حوزه بین‌الملل، حوزه تمدن‌ساز آورده است: سلام و صلوات بر پیامبر رحمت، حضرت ختمی مرتبت که آئین سراسر نور و هدایت را برای سعادت بشریت آورد و قرآن کریم را به عنوان بزرگترین هدیه نازل شده از سوی خداوند در طول تاریخ هستی برای تعالی و ترقی و رشد و کمال انسان ها معرفی کرد. دینی که  در طبع خود چنان است که باید جهان را  از نور خود روشن کند و ظلم و ستم را از سراسر جهان بردارد؛ دینی که به زندگی دنیا معنا می‌دهد و پوچی و بیهودگی را از آن می زداید.
ایشان در ادامه آورده است: رسالت رحمانی و هدایت وحیانی پیامبر رسالت به سوی همه جهانیان است و همه زمان ها و مکان ها را فرا می‌گیرد و صدای اسلام، صدای توحید و یگانه‌پرستی و دوری از شرک و جهالت است و کلمه الله اکبر، دل‌های هر انسان پاک طینت را جلا و صفا می دهد. 
این مرجع تقلید آورده است: امروز وسایل ارتباطی جدید فاصله‌های دور را نزدیک کرده و در آن واحد می‌توان ارتباط با دنیا برقرار کرد و خبرهای خوبی می‌رسد که بسیاری از مردم در دنیا به اسلام تمایل پیدا کرده‌اند؛ این ها همه اسباب خوشحالی است و از طرفی وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند.
وی تاکید کرده است: حوزه می‌تواند با استفاده از فضای مجازی و ارتباط با کشورها، مردم دنیا را از قرآن و عترت سیراب کنند و تاکنون روحانیون عرصه بین‌المللی نیز این رسالت را در حد مطلوبی انجام داده‌اند البته تقدیر از این خدمات به معنای این نسیت که آن چه لازم است انجام شده بلکه این قدم ها قدم اول است و هنوز در ابتدای راه هستیم.
وی تاکید کرد: حقیر از همه استادان و طلاب می‌خواهم به بهترین وجه ممکن این وظیفه الهی را انجام دهند و بدانند ثواب و پاداش بی حد در این راه وجود  دارد.

captcha