دبیرخانه دائمی حوزه و دانشگاه در آذربایجان‌شرقی افتتاح شد
کد خبر: 3672755
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

دبیرخانه دائمی حوزه و دانشگاه در آذربایجان‌شرقی افتتاح شد

گروه اجتماعی: دبیرخانه دائمی حوزه و دانشگاه استان آذربایجان‌شرقی در دانشگاه تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، دبیرخانه دائمی حوزه و دانشگاه استان آذربایجان‌شرقی با حضور حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان در دانشگاه تبریز افتتاح شد.
محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز، در این مراسم، اظهار کرد: به منظور تحکیم وحدت بین حوزه و دانشگاه نیاز به ایجاد کانونی بود که فعالیت‌های فرهنگی حوزه و دانشگاه در آن تعالی پیدا کند.
وی افزود: امیدواریم افتتاح دبیرخانه‌ی دائمی حوزه و دانشگاهیان در دانشگاه تبریز زمینه‌ی همکاری و تحقق روزافزون اهداف را فراهم کند.
وی ادامه داد: سالروز شهادت آیت‌الله مفتح از سوی امام خمینی (ره) به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه با هدف هم اندیشی و همفکری بین دانشگاهیان و حوزویان انتخاب شد.
پورمحمدی با تاکید بر اهدف ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه گفت: تعالی دینی و انسان ساز و تحقق آرمان‌های حضرت امام (ره) از جمله اهدافی هستند که باید دنبال شوند.
وی ادامه داد: موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه در طول سال مطرح است و صحبت از آن در این روزها به اوج خود می رسد. دانشگاه تبریز نیز در این راستا اقدام به برگزاری جلسات و فعالیت‌هایی در دانشکده الهیات و کانون‌های قرآن و عترت کرده است.
رئیس دانشگاه تبریز، در پایان بارقدردانی از وقت‌شناسی امام جمعه‌ی تبریز و حضور در مراسم گفت: ایشان از خوابگاه برادران دانشگاه به طور سرزده بازدید کرد و چندمین باری است که به طور قابل تحسین و بدون تشریفات رسمی بازید به عمل می‌آورد. چنین اقداماتی فاصله بین دانشجویان دانشگاهیان مسئولان را کم می‌کند.
حجت‌الاسلام محمد انوری، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با ارائه‌ی گزارشی از عملکرد حوزه‌ی علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه تبریز اظهار کرد:‌ دفتر حوزه‌ علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه تبریز با هدف پرداختن به مباحث معرفتی در سال ۷۹ تاسیس شد تا دانشجویان در کنار دروس تخصصی از مباحث معرفتی و اندیشه‌ فکری نیز بهره‌مند شوند.
وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ نفر در این دفتر مشغول به تحصیل هستند.
captcha