حرکت به سمت تعالیم قرآن مشکلات را حل خواهد کرد
کد خبر: 3672764
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷

حرکت به سمت تعالیم قرآن مشکلات را حل خواهد کرد

گروه فرهنگی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: اگر جامعه ما به سمت تعالیم بلند قرآنی و سنت گرانقدر پیامبر حرکت کند همه مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 23 آذرماه در مراسم سلسله همایش‌های منادیان وحدت که به مناسبت ماه‌ربیع‌الاول در مسجد محمد رسول الله(ص) روستای تازه‌آباد بهارستان بخش حسین‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: براساس اصل هشتم قانون اساسی حاکمیت وظیفه دارد مردم را به مولفه‌های مهمی چون خیر و نیکی دعوت کرده و مردم نیز باید حاکمیت را به همین دو مولفه دعوت کنند تا امر به معروف و نهی از منکر محقق شود.
وی با اشاره به اینکه حاکمیت با ساخت مدرسه، دانشگاه، مسجد و سایر طرق ممکن مردم را به خیر دعوت می‌کند، افزود: بخشی از رسالت حاکمیت به دلیل فراهم نکردن زمینه انتقاد و اعتراض مردم توسط مسئولان مغفول مانده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: مردم در تمام صحنه‌ها حضور داشته‌اند و همه مسئولان مدیون مردم هستند و باید شرایط لازم را برای بیان مشکلات و خواسته‌های مردم فراهم کنیم چراکه مسئولان بدون مردم هیچ اعتباری ندارند.
وی با اشاره به اینکه پیامبر اسوه صبر و مقاومت بود و ما هم باید به این ویژگی‌ها دست یابیم، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) در میان مردمی می‌زیست که هدایتشان بسیار سخت بود و افرادی لجوج، ناآگاه و متعصب بودند که همیشه علیه پیامبر توطئه می‌کردند اما ایشان با صبوری، مهربانی و اخلاق با مردم رفتار می‌کرد.
حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: همه عالم مرهون رحمت پیامبر هستند چرا که پیامبر رحمت للعالمین است و اگر کسی خود را در معرض نسیم رحمت پیامبر قرار نداد خودش مقصر است.
وی اضافه کرد: آیین پیامبر سبب نجات همه انسان‌هاست و خصوصیاتی که در پیامبر عظیم‌الشان اسلام وجود دارد، بی‌نظیر است چرا که ایشان از جنس خود مردم بودند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه باید دید امروز مدیران ما چقدر دغدغه‌مندِ رفع مشکلات مردم هستند، اعلام کرد: مدیری که لابی‌گری و رایزنی می‌کند تا به جایگاهی برسد چگونه می‌تواند نگران مردم باشد.
وی اظهار کرد: گاهی مسئولان در رده‌های میانی بین مردم تبعیض قائل می‌شوند که این سیاست مقام معظم رهبری و کلان نظام نیست و برخی انسان‌های کوته‌خرد به سلیقه خود بین مردم تبعیض قائل می‌شوند درحالیکه باید مردم از حقوق برابر برخوردار باشند.
حجت‌الاسلام کرمی ضمن تقدیر از مردم نوعدوست و انسان‌دوست در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه افزود: مسوولان باید به داد مردم برسند و نباید اجازه داد بین مردم و مسوولان فاصله ایجاد شود و باید از ظرفیت مردم استفاده شود تا مردم از مسوولان سلب اعتماد نکنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: اگر جامعه ما به سمت تعالیم بلند قرآنی و سنت گرانقدر پیامبر حرکت کند همه مشکلات حل خواهد شد.
یادآور می‌شود؛ اجرای دف‌نوازی و مولودی‌خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود که به همت تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در مسجد روستای تازآباد حسین‌آباد برگزار شد.

captcha