سازمان دارالقرآن از کرسی‌های تلاوت ثابت حمایت می‌کند
کد خبر: 3672790
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
حاجی شریف:

سازمان دارالقرآن از کرسی‌های تلاوت ثابت حمایت می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: یک‌صد جلسه حفظ در کشور برگزار شد که با کمبود بودجه نتوانستیم آن را ادامه دهیم اما برخی از استان‌ها به صورت خودگردان جلسات را ادامه دادند ما نیز حمایت ناچیزی می‌کنیم در برخی استان‌ها کرسی تلاوت نیز به صورت ثابت برگزار می‌شود و حمایت از این جلسات را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری ‌بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، احمد حاجی شریف، خادم قرآن و معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم کشور، در نشست مشترک متولیان امور قرآنی که در حاشیه چهارمین همایش تخصصی حفاظ قرآن استان مرکزی، پنجشنبه 23 آذرماه، به میزبانی تفرش برگزار شد گفت: در 5 سال اخیر، وفاق و همدلی که بین دستگاه‌های استان مرکزی در برگزاری برنامه‌های قرآنی شاهد بودم در سایر استان‌های ندیدم.
وی از اختتامیه جشنواره گل‌های فاطمی(س) و محمدی(ص) استان مرکزی به عنوان یکی از موفق‌ترین برنامه‌های قرآنی یاد کرد و افزود: کمتر استانی را می‌توان یافت که در اختتامیه یک برنامه قرآنی، چندین مدیرکل، فرماندار، امام جمعه، استاندار و حتی چندین مسئول کشوری حضور داشته باشد که این مهم نشان از موفقیت طرح دارد.
این خادم قرآن با اشاره به فعالیت‌های حوزه حفظ و قرائت اظهار کرد: به نظر بنده حفظ و قرائت گذرگاه خوبی است اما توقف‌گاه خوبی نیست، رهبری نیز در دیدارهای مکرر جامعه قرآنی همه را به حفظ و برپایی کرسی تلاوت توصیه فرمودند و آن را مقدمه تدبر دانستند سازمان دارالقرآن الکریم در راستای عمل به فرامین رهبری توجه به حفظ و برپایی کرسی تلاوت را در دستور کار خود قرار داد.
حاجی شریف ادامه داد: یک‌صد جلسه حفظ در کشور برگزار شد که با کمبود بودجه نتوانستیم آن را ادامه دهیم اما برخی از استان‌ها به صورت خودگردان جلسات را ادامه دادند ما نیز حمایت ناچیزی می‌کنیم. در برخی استان‌ها کرسی تلاوت نیز به صورت ثابت برگزار می‌شود و حمایت از این جلسات را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به اینکه سازمان دارالقرآن الکریم به برنامه‌های عمومی ورود پیدا نمی‌کند، بیان کرد: برای ارتقاء سطح قرا و حفاظ با هماهنگی استان می‌توانیم دوره متمرکز در تهران برگزار کنیم. 5 سال است که طرح استعدادهای درخشان برگزار می‌شود سال جدید برای اجرای طرح اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است. شناسایی استعدادها بر عهده شهرستان‌ها و استان‌هاست اکثر نیروهای قوی امروز، از قرآن آموزان 5 سال پیش هستند که به موقع استعدادیابی شدند.
حاجی شریف ادامه داد: اگر اساتید احساس می‌کنند نیاز به ارتقاء سطح دارند می‌توانند از تجربیات اساتید بین‌المللی و بزرگ استفاده کنند. آمادگی داریم اگر شهرستان تفرش برای سال آینده طرحی ویژه و خاص داشته باشد در بودجه 97 لحاظ کنیم.
معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم کشور تصریح کرد: آموزش عمومی قرآن در آموزش‌وپرورش انجام می شود. معلمان قرآن در مدارس حضور دارند دانش‌آموزان در طول 12 سال تحصیلی 600 ساعت آموزش قرآن دارند انتظار می‌رود پس از فارغ التحصیل شدن حداقل قرآن را بدون غلط اعرابی تلاوت کنند.
این مقام مسئول افزود: استان مرکزی در رشته حفظ با در نظر گرفتن جمعیت، رتبه چهارم کشوری را پس از استان‌های قم، یزد، خراسان جنوبی دارد.

captcha