اعلام آمادگی دارالقرآن استان مرکزی برای برگزاری دوره تربیت مربی روخوانی و حفظ
کد خبر: 3672794
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

اعلام آمادگی دارالقرآن استان مرکزی برای برگزاری دوره تربیت مربی روخوانی و حفظ

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: دوره‌ای تربیت مربی قرآن ویژه آقایان به دلیل به حد نصاب نرسیدن برگزار نشد، ما آمادگی خود را برای برگزاری دوره تربیت معلم روخوانی روان خوانی ویژه آقایان و دوره تربیت معلم حفظ ویژه بانوان اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ‌بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در نشست مشترک متولیان امور قرآنی که در حاشیه چهارمین همایش تخصصی حفاظ قرآن استان مرکزی، پنجشنبه 23 آذرماه، به میزبانی تفرش برگزار شد گفت: خوشبختانه استان مرکزی در حوزه حفظ و عمل به فرمان رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ، گام‌های خوبی برداشته است. برپایی کرسی تلاوت از جمله برنامه‌های کوتاه مدت دارالقرآن است که موج جدیدی را در استان ایجاد کرد.
وی با اشاره به همایش تخصصی حفاظ قرآن تصریح کرد: کارگاه‌های همایش حفاظ با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. ارتقاء معلومات معلمین آموزش و پرورش از برنامه‌های آتی دارالقرآن است باید به تربیت کادر متخصص قرآنی در مدارس بپردازیم.
حجت‌الاسلام شفیعی اظهارکرد: روسای مدارس گفتند معلم قرآن آقا کم دارند قرار بود دوره‌ای برای تربیت مربی آقا برگزار شود که به دلیل حد نصاب نرسیدن برگزار نشد، ما آمادگی خود را برای برگزاری دوره تربیت معلم روخوانی روان خوانی ویژه آقایان و دوره تربیت معلم حفظ ویژه بانوان اعلام می‌کنیم.
این مقام مسئول اضافه کرد: برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی در دانشگاه و آموزش و پرورش در قالب نشست‌های ساماندهی شده در پیشبرد اهداف قرآنی در تفرش ایجاد شده است.
حجت‌الاسلام شفیعی گفت: گاهی ممکن است طرح استانی به شهرستان واگذار شود که مبلغی از تامین اعتبارات بر عهده استان و بخشی بر عهده شهرستان است امیدواریم اگر طرح مورد قبول باشد مورد حمایت سازمان هم قرار گیرد.
وی افزود؛ شهرستان تفرش دارای موقعیت پیشرفت قرآنی خوبی است. ساخت دارالقرآن الکریم در این شهرستان به پیشرفت برنامه‌ها کمک می‌کند، ساختمان زیبا زمانی زیباتر می‌شود که حفاظ و قراء بسیاری در آن تردد داشته باشند ساختمان زیبا بدون محتوا ارزش ندارد. وضعیت مالی منطقه ضعیف است که با حمایت و ارتباط درست، باید کمبودها را رفع کرد.
به گزارش ایکنا؛ در پایان جلسه مصوب شد، شهرستان تفرش تا آخر فروردین سال آینده طرحی خاص جهت حمایت سازمان دارالقران الکریم ارائه دهد و همچنین اردوی آموزشی تفریحی برای دانش‌آموزان این شهرستان به تهران و استفاده از اساتید در نظر گرفته شد.

captcha