اهمیت فعالیت در هر دو حوزه عمومی و تخصصی قرآنی
کد خبر: 3672800
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

اهمیت فعالیت در هر دو حوزه عمومی و تخصصی قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: نگاه تخصصی به امور قرآنی شهرستان‌ها با توجه به نوع نیازمندی نباید ما را از فعالیت‌های عمومی غافل کند. فعالیت در تمام رشته‌های قرآنی برای ما مهم است.

به گزارش خبرگزاری ‌بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در نشست مشترک متولیان امور قرآنی که در حاشیه چهارمین همایش تخصصی حفاظ قرآن استان مرکزی، پنجشنبه 23 آذرماه، به میزبانی تفرش برگزار شد گفت: فضای عمومی استان نسبت به خیلی از استان‌های دیگر در رشد برنامه‌های قرآنی و حمایت مالی هموارتر است.
وی تصریح کرد: حتی همراهی کلی هم در اجرای برنامه‌های قرآنی بسیار مؤثر است باید در این فضا برنامه محور حرکت کنیم و برای شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان برنامه هماهنگ داشته باشیم.
حجت‌الاسلام قربان‌پور با اشاره به اینکه چند برنامه را می‌توان به عنوان طرح محوری استان دنبال کرد، گفت: برای موفقیت در حوزه قرآن باید جشنواره‌های بزرگ قرآنی به ویژه در حوزه حفظ برگزار کرد باید خلا هر شهرستان بررسی و برنامه‌ها حول محور رفع آن کمبود تدوین شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: نگاه تخصصی به شهرستان‌ها با توجه به نوع نیازمندی نباید ما را از فعالیت‌های عمومی غافل کند. کشف استعدادها و معرفی به مراکز قرآنی به تحقق جامعه قرآنی کمک می‌کند. اگر از هر دستگاهی چند متخصص قرآنی تربیت کنیم تقریبا به اهداف خود رسیده‌ایم.
حجت‌الاسلام قربان‌پور افزود: فعالیت در تمام رشته‌های قرآنی برای ما مهم است. غیر از کار عمومی باید در شهرستان‌ها جهت شناسایی استعدادها و اولویت‌های مورد نیاز سرمایه گذاری کرد.
وی بیان کرد: شهرستان تفرش برنامه‌های خود را تنظیم و ارائه دهد اگر لازم است استاد از تهران دعوت می‌کنیم و جامعه قرآنی تفرش را به تهران یا استان‌های دیگر اعزام می‌کنیم، شهرستان تفرش تا پایان فروردین سال آینده فرصت دارد طرح مدون و خاص قرآنی را ارائه دهد. از امام جمعه و فرماندار این شهرستان در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان نیز دعوت می‌شود.

captcha