انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس،؛ مرگ صلح و سازش خاورمیانه/جهانی شدن شعار «مرگ بر آمریکا»
کد خبر: 3672864
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس،؛ مرگ صلح و سازش خاورمیانه/جهانی شدن شعار «مرگ بر آمریکا»

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس، باعث اتحاد بیشتر کشورهای اسلامی شد و این تصمیم مرگ سازش و صلح خاورمیانه بوده است، اظهارکرد: این عمل نسنجیده باعث دفاع یکپارچه کشورهای اسلامی از حقوق مردم فلسطین و نیز جهانی شدن شعار «مرگ بر آمریکا» شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر، گفت: انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، اقدامی خطرناک، بی‌شرمانه، تاسف‌بار و ناقض حقوق مردم فلسطین است.
وی ادامه داد: اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس، باعث اتحاد بیشتر کشورهای اسلامی شد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان به پیامدهای منطقه‌ای و جهانی این اقدام اشاره و تصریح کرد: این عمل نسنجیده باعث دفاع یکپارچه کشورهای اسلامی از حقوق مردم فلسطین و نیز جهانی شدن شعار «مرگ بر آمریکا» شد. این تصمیم ترامپ مرگ سازش و صلح خاورمیانه بوده است.
وی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران، اضافه کرد: انگلیس جاده صاف‌کن آمریکاست و با این کشور منافع مشترک فراوان دارد و در واقع دنبال عقد قراردادهای اقتصادی است. سیاست انگلیس «تفرقه بیانداز و حکومت کن» بوده و مسئولان ما باید حواسشان جمع باشد و به این‌ها خوش‌بین نباشند.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به 25 آذر روز پژوهش تأکید کرد: اگر امروز بشر پیشرفت کرده در سایه پژوهش است این درحالی است که پژوهش و تحقیقات علمی یکی‌از اساسی‌ترین نیازهای بشر برای پیشرفت است. متاسفانه در حال حاضر پژوهش‌ها بر اساس نیاز جامعه نیست.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان به ۲۷ آذرماه و نام‌گذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه به‌دلیل شهادت آیت‌الله مفتح اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین استراتژی انقلاب اسلامی ایران مسئله وحدت حوزه و دانشگاه است. این دو نهاد علمی و فرهنگی دو مغز متفکر جامعه هستند، اگر این دو اصلاح شوند جامعه اصلاح می‌شود. ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه از سیاست‌های استعمارگران است.
آیت‌الله میرعمادی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی وابسته به جریان‌های مختلف سیاسی خواست به جای حضور در محافل سیاسی، حزبی و گرفتن عکس یادگاری، پیگیر حل مشکلات و ارائه خدمت خالصانه و صادقانه به مردم و نظام باشند.
وی نقش حمل و نقل در توسعه اقتصادی و پیشرفت جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه سهم لرستان در بخش زیرساخت‌های ریلی و هوایی متناسب با جایگاه این استان نیست و ضرورت دارد مسئولان مربوطه پیگیر گرفتن حق لرستان در این زمینه باشند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: در این فصل سرما از مجموعه نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و خدمات آنها تشکر می‌کنیم.

captcha