وقتی هنرهای سرایانی در نمایشگاه صنایع‌دستی جلوه‌گری می‌کند
کد خبر: 3672865
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
در حاشیه دومین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی؛

وقتی هنرهای سرایانی در نمایشگاه صنایع‌دستی جلوه‌گری می‌کند

گروه اجتماعی: یک هنرمند سرایانی گفت: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی نقش مهمی در معرفی هنرهای شهرستان‌های استان و نیز دیگر استان‌ها ایفا می‌کند.

کوکب حقدادی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد:  شهرستان سرایان در بحث صنایع‌دستی بسیار مشهور است.

وی افزود: حوله‌بافی، چادرشب بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، پارچه‌بافی، زنگوله‌سازی، سفالگری، نمدمالی، مینا کاری و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از جمله هنرهای صنعتگران و هنرمندان این شهرستان است.

این هنرمند سرایانی با اشاره به برپایی دومین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در خراسا‌ن‌جنوبی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در معرفی آثار هنری شهرستان‌های استان بسیار موثر است. 

حقدادی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرایان در زمینه معرفی صنایع‌دستی فعال است، تصریح کرد: من یک معلم بازنشسته هستم و به دلیل علاقه به سمت صنایع‌دستی رفته‌ام.

 وی بیان کرد: در شرکتی که من در آن فعالیت می‌کنم، صنایع‌دستی سرایان را برای صادرات و فروش، بسته‌بندی می‌کنیم.

این هنرمند سرایانی با بیان اینکه حوله سرایان مشهور است و به تهران نیز ارسال می‌شود، اظهار کرد: حوله سرایان به خارج نیز صادر می‌شود.

 حقدادی با بیان اینکه کتابی در مورد سرایان نوشتم و در آن، بازار قدیمی سرایان را معرفی کردم،  تصریح کرد: امیدوارم از این طریق توانسته باشم شهرستان سرایان و ظرفیت‌های آن را معرفی کنم.

وی یادآور شد: امیدواریم با برپایی این قبیل نمایشگاه‌ها و معرفی صنایع‌دستی سرایان، این شهرستان از حالت بن بست صنایع‌دستی خارج شود. 

captcha