غفلت از بهره‌گیری از بزرگان و علما
کد خبر: 3672883
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
نجفی‌قدسی بیان کرد:

غفلت از بهره‌گیری از بزرگان و علما

گروه مسابقات: مدیر دارالقرآن امام علی(ع) در اختتامیه مسابقات بانوان گفت: اگر الان شاهد هستیم جوانان به قرآن بی‌توجه هستند به دلیل اینکه کلاس‌های قرآن در آموزش و پرورش، بی بهره از حضور بزرگان است.

غفلت از بهره‌گیری از بزرگان و علما

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) و مسئول این مسابقات، امروز، 24 آذرماه در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری این دارالقرآن ویژه بانوان با اشاره به اینکه مسابقات فوق به صورت فشرده در 10 روز برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات در 10 سالن مجزا با برنامه‌ریزی که معاونت IT و فناوری اطلاعات مؤسسه داشتند، انجام گرفت.
وی با اشاره به بخش‌هایی از پیام آیت‌الله نوری‌ همدانی از مراجع عظام تقلید به این دوره از مسابقات ادامه داد: برای رفع مهجوریت از قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی نگاه‌ها باید معطوف به وزارت آموزش و پرورش شود.
نجفی قدسی افزود: این مطلب مهمی است باید در این کشور اگر می‌خواهیم نسل جوانمان دیندار باشد و قرآنی باشد، آموزش و پرورش ما باید غنی باشد. در زمان رژیم گذشته برجسته‌ترین افراد از علما و بزرگان به فعالیت در آموزش و پرورش می‌رفتند.
مدیر دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به حضور چهره‌های برجسته در طول تاریخ در نظام آموزش و پرورش به منظور تربیت جوان‌ها، بیان کرد: متأسفانه بعد از انقلاب نسبت به آموزش و پرورش غفلت شده است. اگر الان شاهد هستیم که عده‌ای نماز نمی‌خوانند و به قرآن بی‌توجه هستند به دلیل اینکه کلاس‌های قرآن در آموزش و پرورش معلم قرآنی ندارد و کلاس‌ها اسما اداره می‌شود اگر از ظرفیت قرآن و درس دینی مدارس به خوبی استفاده شود چرا بچه‌ها دین‌دار نشوند؟
وی با استناد به صحبت‌هایی از استاد پرورش اینکه «در مدرسه، راهنمایی و دبیرستان شاکله فرزندان شکل می‌گیرد» ادامه داد: مـتأسفانه بزرگان از آموزش و پرورش فاصله گرفته‌اند. آموزش و پرورش باید چهره‌های برجسته داشته باشد، مدارس و آموزش و پرورش بستر اصلی‌ است.
نجفی قدسی پیشنهادی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی داشت و افزود: این شورا، پراکنده‌کاری نکند، باید همت اصلی‌شان معطوف به آموزش و پرورش باشد. آموزش و پرورش نیز از ظرفیت بزرگان و حوزه‌های علمیه استفاده کنند.
وی همچنین با ابراز گلایه از حضور کم در مساجد به نسبت اهل‌ تسنن، عنوان کرد: حضور اهل‌ سنت در مساجد 12 برابر ماست و ما مساجد را خالی کردیم. چند نفر به نماز جماعت اهتمام دارند؟ حال آن که در رساله‌های عملیه نوشته‌اند، ترک نماز جماعت بدون عذر شرعی جایز نیست.
مدیر دارالقرآن امام علی(ع) با تأکید بر اینکه تنها سه شب احیای شب‌های قدر به مساجد بها می‌دهیم، تصریح کرد: این زیبنده جامعه شیعه نیست که کل سال مساجد را نیمه خالی رها می‌کنند و به اقامه نماز جماعت در مساجد توجه نمی‌کنند.
وی تأکید کرد: مدارس جایگاه اصلی آموزش و پرورش کشور است، شما اساتید و قرآنیان اگر توانایی دارید به دل آموزش و پرورش بروید. البته کلاس‌های آموزش قرآن بیرون جای خود را دارد، اما قابل قیاس با آموزش و پرورش نیست.
یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از ۱۵ تا ۲۴ آذرماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

مطالب مرتبط
captcha