عَلم اسلام بلند نمی‌شود مگر به دست کسانی که اهل بصیرت باشد
کد خبر: 3672891
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
سعادت‌فر :

عَلم اسلام بلند نمی‌شود مگر به دست کسانی که اهل بصیرت باشد

عَلم اسلام بلند نمی‌شود مگر به دست کسانی که اهل بصیرت باشد گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه جیرفت با بیان اینکه باید شاخص‌های افراد را بشناسیم، عَلم اسلام بلند نمی‌شود، مگر به دست کسانی که اهل بصیرت و صبر باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر، امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه در منظومه فکری حضرت آقا در جامعه فقط سه گروه وجود دارد، گفت: گروه اول انقلابی که شاخصه‌ها آن‌ها این است که خودشان را در همه برهه‌ها بدهکار نظام می‌دانند، گروه دوم کسانی هستند که با نظام اسلامی زاویه و در نهایت به ضد انقلاب می‌‌پیوندند و همواره خودشان را طلبکار نظام می‌دانند و گروه سوم گروه بی‌تفاوت‌ها هستند.
وی با بیان اینکه باید شاخص‌های این افراد را بشناسیم، عَلم اسلام بلند نمی‌شود، مگر به دست کسانی که اهل بصیرت و صبر باشد، تصریح کرد: وحدت خوب است، اما باید ما با تفکرات گروه‌های مختلف آشنا شویم، از جمله گروه‌هایی که در زمان فعلی نیاز است، تفکراتش مورد بررسی قرار بگیرد، حزب کارگزاران سازندگی است و خط فکری این حزب به دولت فعلی ما نزدیک است.
امام جمعه جیرفت بیان کرد: سخنگوی این حزب می‌گوید، حزب کارگزاران لیبرال مسلمان است ما به حزب عدالت و توسعه ترکیه نزدیک هستیم، یا در جایی دیگر می‌گوید، اسلام فاقد یک نظام اقتصادی است ما یک نظام اقتصادی شرق و یک نظام سرمایه‌داری غرب داریم و ما به نظام اقتصادی غرب تمایل داریم.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر با بیان اینکه آیا خط فکری لیبرال منطبق بر خط فکری انقلاب و بنیانگذار کبیر آن حضرت امام خمینی(ره) است؟، افزود: حضرت امام خمینی(ره) 11 بار در طول حیات خودشان از کلمه لیبرال نام بردند و به شدت نگران نفوذ آن‌ها در حکومت بودند.
وی ادامه داد: در زمان حضرت امام خمینی(ره) مصداق بارز تفکر لیبرال نهضت آزادی بود، هم اکنون نیز مصادیق دیگری دارد و امام راحل لیبرال‌ها را وابسته به آمریکا، بی‌هنر و پرمدعا می‌دانستند.
امام جمعه جیرفت عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) یکی از نصایحی را که به مرحوم منتظری به عنوان قائم مقام رهبری می‌گفتند، این بود که بیت خود را از وجود لیبرال‌ها پاک کنید، شاید یکی از دلایل عزل ایشان این بود که امام راحل فرمودند، شما می‌خواهید بعد از من حکومت را به لیبرال‌ها و از طریق آن‌ها به منافقین بدهید.
وی اظهارکرد: جالب است در هر جایی از فرمایشات امام راحل سخن از لیبرال‌ها به میان می‌آید، سخن از منافقان هم به میان می‌آید، به گونه‌ای که حضرت امام خمینی(ره) در مورد مهندس بازرگان به صراحت فرمودند، لیبرال‌ها و منافقان فرزندان بازرگان به شمار می‌روند.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: امام راحل فرمودند، الان هم سخت معتقدم که این‌ها به چیزی کمتر از انحراف اسلامی از تمام اصولش و حرکت به سوی آمریکای جنایتکار قناعت نمی‌کنند در حالی که در کارهای دیگر چون حرف و ادعا هنر دیگری ندارند و هرکس که اهل حرف و تمایل به آمریکا است، دارای این خط فکری است.
وی افزود: اگر امت انقلابی استان کرمان دغدغه وجود سرمایه‌داران زالوصفت را دارند که به جان این استان افتاده‌اند و سرمایه‌های این استان را به یغما می‌برند به واسطه وجود این خط فکری‌های غلط در این افراد است.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر تأکید کرد: طی سال‌های گذشته سرمایه‌های مردم تحت عنوان سهام طلایی، شرکت‌های عمران و خیریه کجا رفت؟ سود آن‌ها به کجا رفت؟ این‌ها علامت‌های سؤال مهمی است که در ذهن مردم وجود دارد.
منبع: ستاد اقامه نمازجمعه استان کرمان

captcha