تعامل دانشگاه و حوزه ارزشمند است
کد خبر: 3672893
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴
رمضانی‌پور:

تعامل دانشگاه و حوزه ارزشمند است

تعامل دانشگاه و حوزه ارزشمند است گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه رفسنجان گفت: تعامل دانشگاه و حوزه خیلی ارزشمند است و امام(ره) فرمودند، با وحدت حوزه و دنشگاه به نظام و اسلام خدمت کنند و اگر تقابل بین حوزه و دانشگاه به وجود آید مایه هلاکت ملت، کشور و اسلام خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، امام جمعه رفسنجان در خطبه‌های نماز جمعه تقوا را بهترین توشه سفر آخرت دانست و گفت: اصلاح ذات‌البین و داوری و میانجیگری بین افراد از اهمیت زیادی برخوردار است و موجب کاهش پرونده‌ها به دادگستری‌ها می‌شود.
وی افزود: از نیروی انتظامی به ویژه فرمانده این نیرو به دلیل کشف یک خانه تیمی و فساد که اقدام به جعل اسناد، اسکناس و توزیع موادمخدر داشتند، قدردانی می‌کنم.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به تربیت صحیح فرزندان تصریح کرد: اگر انسان چنین فرزندانی داشته باشد او را از آتش و غذاب الهی دور نگه می‌دارد و انسان فرزندانی می‌تواند به حساب خدا بگذارد که تربیت الهی داشته باشد گاهی در تربیت سرگرم دنیا شدیم که اهمیت به آخرت فرزندانمان نمی‌دهیم.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت شهادت آیت‌الله مفتح افزود: تعامل دانشگاه و حوزه خیلی ارزشمند است و امام(ره) فرمودند، با وحدت حوزه و دنشگاه به نظام و اسلام خدمت کنند و اگر تقابل بین حوزه و دانشگاه به وجود آید مایه هلاکت ملت، کشور و اسلام خواهد بود.
وی از برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در دانشگاه آزاد یاد کرد و عظمت حضور جوانان دختر و پسر را در این یادواره نشان از معرفت نسبت به شهدا دانست.
امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: این تعامل و همکاری کارایی بالایی دارد و از ظرفیت مهم دانشگاه‌های رفسنجان نسبت به خدمت به نظام و مردم باید استفاده شود.
منبع: ستاد اقامه نمازجمعه استان کرمان

captcha