برگزیدگان نمایشگاه ملی صنایع دستی در خراسان جنوبی تجلیل شدند
کد خبر: 3672962
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

برگزیدگان نمایشگاه ملی صنایع دستی در خراسان جنوبی تجلیل شدند

گروه اجتماعی: معاون صنایع دستی خراسان جنوبی از تقدیر و تجلیل از شهرستان‌ها  و استان‌های برتر در دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، حسین عباس‌زاده شب گذشته 24 اذر جاری در اختتامیه دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با اشاره به انتخاب شهرستان‌های برتر در دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان، اظهارکرد: شهرستان‌های قاین، خوسف و نهبندان سه شهرستان برتر در این نمایشگاه معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان درمیان نیز شایسته تقدیر در این نمایشگاه اعلام شده است، افزود: توجه به صنایع دستی بومی و اجرا و تولید زنده صنایع در غرفه از جمله ملاک‌های ارزشیابی غرفه ها و شهرستان‌های برتر بوده است.

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پوشش مناسب سنتی که در فراخوان اولیه به همه شهرستان‌ها ابلاغ شده بود در ارزیابی غرفه های برتر نقش داشته است، گفت: مشتری مداری، احیای رشته‌های منسوخ شده و فروش بالای محصول از دیگر ملاک‌های ارزشیابی این غرفه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه روستای گریمنج شهرستان قاین در رشته قارت بافی به جهت احیا و تولید زنده و همچنین پوشش مناسب به عنوان غرفه برتر استانی معرفی شد، عنوان کرد: غرفه رودوزی‌های الحاقی شهرستان سربیشه نیز با توجه به نوع ارتباط با مخاطب و فروش بالا از دیگر غرفه های برتر نمایشگاه معرفی شده است.

عباس‌زاده ادامه داد: در میان 11 شهرستانی که در این نمایشگاه حضور داشته اند سه شهرستان قاین، خوسف و نهبندان بدون اولویت به جهت تنوع در تولیدات، غرفه آرایی، پوشش سنتی، تولید زنده و ارتباط خوب با مخاطب و عوامل برگزاری نمایشگاه به عنوان شهرستان های برتر شناخته شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بین استان های شرکت کننده در دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی  گلیم استان خراسان شمالی، حصیر استان گیلان و نقاشی روی شیشه استان همدان بدون اولویت به عنوان استان های برگزیده معرفی شده‌اند.

captcha