ابلاغ 60 درصد اوراق قضایی در کهگیلویه و بویراحمد به‌صورت الکترونیکی
کد خبر: 3672964
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

ابلاغ 60 درصد اوراق قضایی در کهگیلویه و بویراحمد به‌صورت الکترونیکی

گروه اجتماعی: رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰ درصد اوراق قضایی در دادسرا و دادگاه‌های این استان به‌صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام و المسلمین غلام‌رضا مزارعی، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 24 آذرماه اظهار داشت: تأثیر ابلاغ الکترونیک در کاهش تخلفات و خطاهایی که در سیستم ارسال و ابلاغ اوراق قضایی مشهود است.
وی با بیان اینکه کارکنان دستگاه قضایی به عنوان خدمتگزاران و خادمین مردم با هم تعامل داشته و امور محوله را انجام می‌دهند، عنوان کرد: بسیاری از امور گریبان‌گیر ادارات را می‌توان در استان حل و فصل کرد و نیازی به ارسال مکاتبات و طی روند طولانی به مرکز نیست.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ارائه خدمت به مردم و رعایت حقوق شهروندی را وظیفه تمام کارکنان در جمهوری اسلامی دانست و افزود: حسن تدبیر در معیشت با اخلاق حسنه زمینه آرامش در زندگی را فراهم می‌آورد به طوری‌که در امور اجرایی و سازمانی، تعامل و دوستی تأثیر شگفت انگیزی دارد.
حجت‌الاسلام مزارعی با اشاره به اینکه در ابلاغ الکترونیک رتبه اول را داریم، ابراز کرد: علیرغم محرومیت‌های استان و نبود امکانات برای ثبت‌نام مردم در سامانه ثنا رتبه سوم کشوری را کسب کردیم.
وی راه‌اندازی دفا‌تر خدمات الکترونیک قضائی را اقدام ارزشمند قوه قضائیه برای جلوگیری از اطاله دادرسی برشمرد و تصریح کرد: راه‌اندازی سامانهٔ ثنا و مجموعه ابلاغ الکترونیک و دادرسی الکترونیک یکی از نوآوری‌های بسیار خوب و شایسته‌ برای جلوگیری از اطاله دادرسی و حفظ هویت اشخاص و احترام به شخصیت آنان است.

captcha