بی‌انصافی؛ ریشه تمام گلایه‌مندی‌ها
کد خبر: 3672965
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

بی‌انصافی؛ ریشه تمام گلایه‌مندی‌ها

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که اگر انصاف به مفهوم واقعی در زندگی رعایت شود بسیاری از مشکلات، سختی‌ها و چالش‌ها حل می‌شود، ریشه تمام گلایه‌مندی‌ها را بی‌انصافی دانست و گفت: یکی از اصول سبک زندگی دینی رعایت انصاف در زندگی است.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، انصاف را یکی‌از خصلت‌های تاثیرگذار در زندگی فردی و اجتماعی دانست و با بیان این‌که انصاف از کلمه «نصف» گرفته شده است، گفت: انصاف به‌معنای شریک بودن در سود و زیان است، انصاف یعنی آنچه برای خود می‌پسندید برای دیگران هم بپسندید و آنچه برای خودتان نمی‌پسندید برای دیگران هم نپسندید.
وی با بیان این‌که اگر انصاف به مفهوم واقعی در زندگی رعایت شود، بسیاری از مشکلات و سختی‌ها و چالش‌ها حل می‌شود، ریشه تمام گلایه‌مندی‌ها را در بی‌انصافی دانست و عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن‌کریم، انسان‌های بی‌انصاف را مورد سرزنش قرار داده است.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که یکی‌از مواردی که در قرآن به شدت مورد مذمت قرار گرفته شده است بی‌انصافی است، اضافه کرد: خدای متعال با آوردن جمله «وای بر کم‌فروشان و کسانی که انصاف را رعایت نمی‌کند»‌، بی‌انصافی را مورد سرزنش قرار داده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: گران‌فروشی در جامعه بیداد می‌کند و افراد به سود کم قانع نیستند و هرچه دلشان بخواهد جنس را گران می‌فروشند این درحالی است که زندگی دینی ما باید بر پایه انصاف باشد.
امام‌ جمعه خرم‌آباد تلاوت صحیح قرآن را انصاف در حق خدا برشمرد و با بیان این‌که بر اساس روایات سرور اعمال سه عمل است، عنوان کرد: در حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص)، یکی‌از اعمالی که به‌عنوان سرور اعمال از آن یاد شده است رعایت انصاف است.
این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که انسان منصف محبوب خداست، افزود: رعایت انصاف باعث برکت در زندگی خواهد شد این درحالی است که انصاف در زندگی خانوادگی، انصاف در معاملات، انصاف در قضاوت و انصاف در دوستی‌ها از دیگر مصادیق انصاف هستند.

captcha