خانواده‌ها روش‌های تربیتی خود را منطبق با روش‌های تربیتی مدارس کنند
کد خبر: 3672980
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

خانواده‌ها روش‌های تربیتی خود را منطبق با روش‌های تربیتی مدارس کنند

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر این‌که آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست دانش‌آموزان را تربیت کند، اظهارکرد: ضرورت دارد خانواده‌ها همگام با دستگاه تعلیم و تربیت روش‌های تربیتی خود را منطبق با روش‌های تربیتی مدارس کنند و فرزندان خود را طبق آیات و دستورات الهی تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان جمعه، 24 آذرماه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با تبریک هفته قرآن عترت و نماز، گفت: مهم‌ترین پیام قرآن تقوای الهی و رعایت اخلاق اسلامی و دوری از محرمات است.
وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه حجرات، آیات این سوره را دستورالعمل جامعی از پیام‌های اخلاقی و تربیتی عنوان کرد و افزود: خداوند متعال در این آیات دستوراتی را به مؤمنان می‌دهد که با رعایت آنها می‌توان زندگی سالم و اثربخشی را در کنار دیگران تجربه کرد.
دریکوند به ظهور و بروز وسایل ارتباط جمعی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: امروز در فضای عمومی جامعه شاهد تهمت و تخریب‌های غیرمنصفانه‌ای هستیم که به سرعت در فضاهای مجازی منتشر می‌شود و می‌توان گفت که مهم‌ترین عامل این بداخلاقی‌ها، نداشتن تقوای الهی و دور شدن از انصاف و اخلاق است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان این افراد را به رعایت تقوای الهی و پرهیز از بداخلاقی دعوت کرد و گفت: نباید خودخواهی باعث شود تا با انتشار اخبار غیر واقعی و غیرمنصفانه با آبروی دیگران بازی کنید.
وی تاکید کرد: اگر آیات قرآن را در زندگی به خوبی به‌کار بگیریم می‌توانیم الگوی خوبی برای فرزندان خود باشیم.
دریکوند با اشاره به آیات دیگری از سوره حجرات پرهیز از انتشار اخبار نادرست و غیر واقعی، اجتناب از غیبت کردن و تهمت زدن به دیگران، خودداری از دادن القاب زشت به دیگران، پرهیز از گمان بد و طعنه زدن و تجسس نکردن در زندگی خصوصی دیگران را ازجمله مواردی برشمرد که خداوند متعال در این سوره ما را از آنها بر حذر می‌دارد.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش تمام توان خود را به‌کار خواهد گرفت تا آموزه‌های قرآن را به دانش‌آموزان انتقال دهد و آنها را برای زندگی سالم و اثربخش در کنار دیگران یاری دهد.
وی با تاکید بر این‌که آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست دانش‌آموزان را تربیت کنند و ضرورت دارد خانواده‌ها همگام با دستگاه تعلیم و تربیت روش‌های تربیتی خود را منطبق با روش‌های تربیتی مدارس کنند و فرزندان خود را طبق آیات و دستورات الهی تربیت کنند، ادامه داد: آموزش و پرورش برنامه‌های مختلفی را برای بزرگداشت هفته قرآن و عترت در نظر گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس اشاره کرد و افزود: تا امروز بیش‌از ۱۷۵ هزار دانش‌آموز برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند و بیش‌از 60 هزار جزوه و کتاب بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده توزیع شده است .
وی در ادامه به برگزاری محفل بزرگ قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی قرآن‌کریم و دو هزار دانش‌آموز از مدارس ناحیه یک شهر خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: در این محفل قرآنی برنامه‌های متنوع اجرا شد و دانش‌آموزان شور، اشتیاق و توجه خود را به مبانی قرآنی به نمایش گذاشتند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به برنامه ختم قرآن در ۱۰ دقیقه با حضور دانش‌آموزان ناحیه دو خرم‌آباد، طرح امام‌شناسی، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، طرح توسعه و تعمیق فرهنگ انتظار، برگزاری گفتمان‌های دینی و طرح در محضر قرآن اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها ازجمله برنامه‌های متنوعی است که برای انس دانش‌آموزان با قرآن و مبانی ارزشی در مدارس اجراء می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه نمایشگاه بزرگ دستاوردهای قرآنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد را در که محوطه مصلای الغدیر برگزار شده بود افتتاح کرد و از تلاش‌های قرآنی مربیان تجلیل کرد .
خدانظر دریکوند همچنین در پیامی به‌مناسبت هفته قرآن و عترت، گفت: قرآن کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است.
وی اضافه کرد: با آشنایی به قرآن و تعلیمات حیات‌بخش اسلام راه سعادت و خوشبختی هموار می‌شود و تربیت دانش‌آموزان خودباور و خداباور در سایه‌سار هدایت‌های این کتاب آسمانی دست یافتنی می‌شود .
دریکوند تصریح کرد: در شرایطی‌که کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌های حساب شده دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند، بهترین راه چنگ زدن به ریسمان محکم الهی و اتحاد حول محور قرآن است.
وی تاکید کرد: باور داشته باشیم که اعتصام به حبل‌الله همان تمسک به تعلیمات کتاب بزرگ الهی است و آشنایی دانش‌آموزان با این کتاب آسمانی آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاشی که برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان دارند، محافظت می‌کند.
دریکوند در بخش دیگری از این پیام ادامه داد: امروز جوانان ما بیش‌از گذشته تشنه معارف ناب قرآن هستند و باید با ظرافت و دانایی این زلال حیابخش روحانی را به روح و جان آنها تزریق کرد .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: البته باید به این حقیقت هم اذعان کرد که دانش‌آموزان و فرزندان ما بیش‌از آن‌که به گفته‌های ما توجه کنند، اعمال و رفتار ما را الگوی خویش قرار می‌دهند و باید بین مبانی نظری قرآنی و مبانی عملی قرآنی رابطه برقرار کرد و دانش و بینش قرآنی را به رفتار و عمل قرآنی آراسته ساخت تا در وجود دانش‌آموزان تحول ایجاد شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا دستگاه تعلیم و تربیت بیش‌از گذشته در ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی گام برداشته و توفیق پیدا کند.

خانواده‌ها روش‌های تربیتی خود را منطبق با روش‌های تربیتی مدارس کنند

خانواده‌ها روش‌های تربیتی خود را منطبق با روش‌های تربیتی مدارس کنند

خانواده‌ها روش‌های تربیتی خود را منطبق با روش‌های تربیتی مدارس کنند

خانواده‌ها روش‌های تربیتی خود را منطبق با روش‌های تربیتی مدارس کنند

خانواده‌ها روش‌های تربیتی خود را منطبق با روش‌های تربیتی مدارس کنند

خانواده‌ها روش‌های تربیتی خود را منطبق با روش‌های تربیتی مدارس کنند

captcha