نماینده ایران دی‌ماه به مسابقات قرآن سودان اعزام می‌شود
کد خبر: 3673006
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

نماینده ایران دی‌ماه به مسابقات قرآن سودان اعزام می‌شود

گروه مسابقات: معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دریافت دعوتنامه مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان، گفت: محمدرسول تکبیری، نماینده ایران در این مسابقات خواهد بود.

نماینده ایران دی‌ماه به مسابقات قرآن سودان اعزام می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی،‌ معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه خارطوم، گفت: در این دوره از مسابقات که در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شود، نماینده کشورمان نیز حضور خواهد داشت.
وی با اشاره به دریافت دعوتنامه این مسابقات برای حضور نماینده ایران، افزود: بر همین اساس «محمدرسول تکبیری» حافظ کل قرآن براساس سهمیه‌ای که سال گذشته برای حضور در مسابقات سودان دریافت کرده بود، اعزام خواهد شد.
مقنی با اشاره به برگزاری این مسابقات طی روزهای 15 تا 23 دی‌ماه، تصریح کرد: «معتز آقایی» حافظ بین‌المللی به عنوان استاد راهنما، نماینده ایران را همراهی می‌کند.
معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه در پاسخ به این سوال که اقدامات لازم برای حضور موثر نماینده کشورمان در این مسابقات صورت گرفته و آیین‌نامه مسابقات تبیین شده است یا خیر؟ گفت: برخی کشورها آیین‌نامه خاصی ندارند، با این وجود سال گذشته سلسله نشست‌هایی به منظور تحلیل مسابقات بین‌المللی قرآن دیگر کشورها برگزار شد که تحلیل مسابقات کشور سودان نیز از جمله این نشست‌ها بود که در آن جزئیات آیین‌نامه این مسابقات تشریح شد.

محمد رسول تکبیری
وی اذعان کرد: اطلاعات نشست‌های برگزار شده در اختیار نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرار گرفته و علاوه بر آن قبل از اعزام هر نماینده به مسابقات بین‌المللی، جلسه‌ای در کمیته اعزام برگزار می‌شود تا آخرین جزئیات تشریح شود.
مقنی در پایان در پاسخ به این سوال که امکان حضور زودتر نماینده ایران در این مسابقات وجود داشت یا خیر؟ گفت: دعوتنامه و بلیط‌ها توسط کشور برگزارکننده مسابقات ارسال می‌شود و ما هیچ دخالتی در زمان اعزام نداریم. ضمن اینکه حضور نماینده ما در این مسابقات روز 15 دی‌ماه است و این روز نیز روز پذیرش رقابت‌هاست.
محمدرسول تکبیری، متولد ۱۳۷۴ در تهران است که از سال ۱۳۸۶ وارد عرصه حفظ قرآن شد و در مدت ۲ سال کل آیات الهی را حفظ کرد. وی سال گذشته نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور الجزایر بود.

captcha