موهوم‌تراشی «هیلی»؛ فرافکنی آمریکا برای تحریف افکارعمومی جهان از موضوع قدس
کد خبر: 3673007
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
سیدرضا صدرالحسنی عنوان کرد:

موهوم‌تراشی «هیلی»؛ فرافکنی آمریکا برای تحریف افکارعمومی جهان از موضوع قدس

گروه سیاسی: کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه گفت: اظهارنظر نیکی هیلی درباره کمک تسلیحاتی ایران به یمن، مربوط به خطاهای محاسباتی و استراتژیکی آمریکا در منطقه به خصوص مربوط به قدس شریف است که باعث شد تمامی جهان اسلام و سایر مناطق دنیا با آن مخالفت کنند؛ به نوعی این اظهارنظر را می‌توانیم، فرافکنی آمریکایی‌ها برای تغییر افکار عمومی از فلسطین اشغالی به مناطق دیگر تلقی کنیم.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اظهارات سخیف نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در خصوص کمک‌های موشکی ایران به یمن، گفت: اظهارات اخیر نیکی هیلی به نوعی در راستای دغل‌کاری‌های منطقه‌ای آمریکا محسوب می‌شود که این اظهارات واهی در زمان بوش پسر و توسط کالین پاول نسبت به رژیم بعثی صدام مطرح شد که هرگز نباید فراموش شود؛ چون آمریکا به واسطه این دغل‌کاری‌ها و با نشان دادن تصاویر غیرواقعی، مسبب نابسامانی‌های فراوانی در منطقه شد.
وی ادامه داد: علاوه بر مورد تاریخی عراق، چنین اتهاماتی را آمریکا‌یی‌ها پس از پیروزی‌های ارتش سوریه در غوطه شرقی مطرح کردند و در این ادعاهای بی‌پایه و اساس گفتند که اسناد و تصاویری به دست آمده که نشان می‌دهند، نظام سیاسی و ارتش سوریه از گازهای شیمیایی علیه مخالفان استفاده کرده است اما هیچگاه نتوانستند ادعای خود را اثبات کنند. بنابراین تجربه تاریخی به ما نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها در موهوم‌تراشی و ایجاد فضاهای غیرواقعی رسانه‌ای سابقه طولانی دارند.
صدرالحسینی در ادامه با ذکر دلایلی به تحلیل بیشتر اقدامات ضدایرانی آمریکا پرداخت و افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد دست به این کار بسیار زشت و غیرواقعی زده، مربوط به خطاهای محاسباتی و استراتژیکی آمریکا در منطقه به خصوص مربوط به قدس شریف است که باعث شد تمامی جهان اسلام و سایر مناطق دنیا با آن مخالفت کنند. این اتفاقات رخ داده در طول چند هفته گذشته برای آمریکایی‌ها بسیار سنگین بوده و این اظهارنظر را می‌توانیم به نوعی فرافکنی آمریکایی‌ها برای تغییر افکار عمومی از فلسطین اشغالی به مناطق دیگر تلقی کرد.
کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه دومین دلیل را اینگونه بیان کرد: کمتر از 72 ساعت قبل چند خبرنگار فرانسوی خبر از کشف باقیمانده‌های بمب‌های خوشه‌ای را داده‌ بودند که توسط رژیم آل‌سعود بر سر مردم مظلوم یمن ریخته شده بود و در تصاویر کاملاً مشخص است که آمریکا به طور مستقیم و با فروش تسلیحات به عربستان در این جنایات دست داشته است. این در شرایطی است که همه مردم دنیا از مظلومیت مردم یمن صحبت می‌کنند و بخش قابل توجه‌ای از مردم این کشور دست به گریبان مشکلات عدیده‌ای هستند، که قرارداد‌های تسلیحاتی سنگین بین عربستان و آمریکا آنها را به وجود آورده است. بنابراین اتهامات واهی نسبت به ایران برای لاپوشانی اقدامات جاه‌طلبانه آمریکا و عربستان در منطقه است.
وی ادامه داد: آخرین موردی که در این خصوص می‌توان بیان کرد این است که هیچ یک از مراکز نظامی مستقل و حتی پنتاگون در آمریکا این ادعای نیکلی هیلی را تأیید نکرده و به نظر می‌رسد که دستگاه سیاست خارجی آمریکا دست به اقدامی زدند که حتی در درون این کشور مورد قبول قرار نگرفته است.
صدرالحسینی در پایان دیپلماسی موفق جمهوری اسلامی ایران را در همراهی نکردن سازمان‌ها و مناطق مختلف جهان از این ادعاها مؤثر دانسته و تصریح کرد: قطعاً حمایت‌های انقلاب اسلامی از نهضت‌های آزادی بخش منطقه‌ای در کنار دیپلماسی عمومی موفق، در همراهی نکردن هیچ یک از کشورهای مهم جهان از آمریکا مؤثر بوده است و این موفقیت تا زمانی‌که مسائل دفاعی و امنیتی در کنار دیپلماسی بتواند هم راستا پیش رود می‌تواند همچنان موفق باقی بماند.

captcha