اجرای نمایش«آوازهای دیوار بی‌در» در تماشاخانه مهر حوزه هنری
کد خبر: 3673051
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

اجرای نمایش«آوازهای دیوار بی‌در» در تماشاخانه مهر حوزه هنری

گروه هنر: نمایش«آوازهای دیوار بی‌در» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از سه‌شنبه 28 آذر در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

محمد قاسمی، نویسنده و کارگردان نمایش«آوازهای دیوار بی‌در» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: این نمایش از سه‌شنبه 28 آذر اجرای خود را در تماشاخانه مهر حوزه هنری آغاز خواهد کرد.

وی گفت: داستان این نمایش در مورد 4 شخصیت است که هر کدام در مقطعی از زمان در جریان واقعه‌ای کشته شده‌اند اما هیچگاه اجساد آنها یافت نشده است و اکنون در فضایی لامکان و لازمان در یک به اصطلاح هزارتوی شیشه‌ای که راه به بیرون ندارند، اوقات خود را می‌گذرانند و به بازگویی آنچه که در زمان حیات در زندگی آنها پیش آمده است می‌پردازند.

قاسمی در پاسخ به این پرسش ایکنا که آیا می‌توان موقعیت نمایشی که او در این نمایش خلق کرده است را به مثابه برزخ دانست تصریح کرد: این تلقی نیز برداشت درستی است به هر حال این چهار نفر در  زمان و مکانی هستند که خود نیز نسبت به مختصات آن آگاهی ندارند و صحبت‌هایی که آنها در خلال این نمایش در حال انجام آن هستند گویا در پاسخ به پرسش فردی در بیرون از فضای نمایشی صورت می‌گیرد مضافاً اینکه وقتی با فضایی محبوس و شیشه‌ای در نمایش مواجه هستیم که هیچ‌کدام از آنها راه به بیرون آن ندارند، این ذهنیت به وجود می‌آید که پس از مرگ، آنها دسترسی به چیزی و اصلاح امور و تغییر سرنوشت خود ندارند.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: همیشه در آثار نمایشی که آنها را کارگردانی و به روی صحنه برده‌ام دغدغه پرداختن به مسائل ارزشی و انسانی برایم در اولویت بوده است و البته به رنج و محنت انسان در زندگی مادی او نیز توجه داشته‌ام.

وی در پایان افزود: به هر حال در مورد مردم میهن و کشوری که در آن زندگی می‌کنم یکی از این رنج‌ها و محنت‌ها، جنگ تحمیلی هشت ساله است، واقعه‌ای خانمان‌سوز که همچنان تبعات منفی آن در زندگی همه ما مشهود است و من در آثارم سعی کرده ام رگه‌ای از همه این موضوعات را در زندگی اشخاص نمایشی جاری و ساری سازم.

یادآور می‌شود، نمایش«آوازهای دیوار بی‌در» به کارگردانی محمد قاسمی تا 15 دی ساعت 18:30 در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه خواهد رفت.  

 

  

 

captcha