تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر ایرانی در هند
کد خبر: 3673083
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر ایرانی در هند

گروه بین‌الملل: دانشجویان برتر و نمونه شاهد و ایثارگر ایرانی به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در دهلی‌نو، تجلیل شدند.

تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر ایرانی در هندبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ به همت رایزنی فرهنگی ایرانی در دهلی‌نو و با همکاری رایزنی علمی و تحقیقاتی ایران در شبه قاره و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی در هند، همایش تقدیر از دانشجویان برتر و نمونه شاهد و ایثارگر ایرانی در هند، با حضور شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و علمی دو كشور در سالن اجتماعات خانه فرهنگ كشورمان در دهلی‌نو، برگزار شد.

حجت‌اله عابدی، معاون رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو در سخنانی، ضمن بیان تاریخچه روز دانشجو، دانشجویان را به تجزیه و تحلیل دانش و کشف حقایق علمی توصیه کرد.

وی تأكید كرد: برای خدمت بهتر باید در حوزه مورد نظر، سرآمد باشید و طبیعی است که به دنبال آن شهرت و درآمد نیز به سراغتان خواهد آمد.

عابدی خطاب به دانشجویان افزود: نباید هدف اولیه کسب مال و امرار معاش باشد، بلکه قداست عمل ما در نیت خیر برای رفع مشکلات همنوعان و قدم برداشتن در این راه است.

در ادامه سیدمحمد خلیلی، رایزن علمی و تحقیقاتی ایران در شبه قاره در سخنان خود، با ارائه آماری از وضعیت حضور دانشجویان در هند، فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان ایرانی را روبه رشد خواند و گفت: بررسی‌های ما حاکی از آن است که تولید مقالات و ممارست به پژوهش از افزایش کمی و کیفی محسوسی برخوردار بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در هند نیز در سخنانی با اشاره به آیات قرآنی، روایات و نهج‌البلاغه، مطالبی در خصوص ارزش علم، علوم ارزشمند و نحوه نگاه ما به علم بیان کرد.

وی همچنین به تعیین هدف در زندگی توصیه کرد و گفت: هدف به زندگی معنا و روح می‌دهد و زندگی بدون هدف، زندگی بدون روح است.

پس از آن، غلامرضا انصاری، سفیر ایران در هند با نگاهی آسیب‌شناسانه و از سوی دیگر، واقع‌بینانه به مسئله آموزش به ویژه آموزش عالی کشور و همچنین، موضوع سفرهای خارجی و اشتغال به تحصیل در خارج پرداخت.

در ادامه، قطعه شعری توسط سه تن از نونهالان مجتمع آموزشی ایرانیان دهلی‌نو در مدح و گرامیداشت میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) قرائت و 12 تن از دانشجویان برتر و نمونه شاهد و ایثارگری ایرانی در هند تقدیر شدند/.

captcha