هدف حماس، پیاده کردن شیوه‌های مبارزاتی ایران است
کد خبر: 3673097
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
تحلیلگراسرائیلی مدعی شد؛

هدف حماس، پیاده کردن شیوه‌های مبارزاتی ایران است

گروه بین‌الملل: کارشناس مسائل عربی شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که حماس تلاش می‌کند شیوه‌های مبارزاتی ایران را در نوار غزه پیاده کند.

هدف حماس پیاده کردن شیوه‌های مبارزاتی ایران در غزه است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛یهود یعاری در اظهاراتی مدعی شد که حماس با توجه به روابط راهبردی که با ایران و حزب‌ا‌لله دارد، می‌خواهد در جنگ با رژیم صهیونیستی از شیوه‌های جنگی و مبارزاتی این حزب استفاده کند.

یعاری افزود که حماس در شرایط کنونی به ویژه پس از تصمیم اخیر ترامپ در مورد قدس، قصد تکرار تجربه حزب‌الله در لبنان و حوثی‌ها در یمن به منظور انتقال تجربه های تکنولوژی ایران به غزه را دارد.

به گفته وی، حماس این‌گونه خود را برای جنگ آینده آماده می‌کند.

خون شهدای مدافع قدس

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به حوادث دیروز در شهرهای مختلف فلسطین تاکید کرد که خون شهدای دومین جمعه خشم در دفاع از قدس شریف (محمد امین عقل، باسل ابراهیم، یاسر سکر و ابراهیم ابو ثریا) موجب شعله‌ور شدن انتفاضه‌ای جدید خواهد شد و خون پاک این شهدا همچون آتشی بزرگ دامن اشغالگران صهیونیست را در سراسر فلسطین خواهد گرفت.

 این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که خون شهدای بیره، عناتا و غزه با هم آمیخته شده و این بیانگر وحدت خون فلسطینیان در سراسر این سرزمین مقدس است.

حماس ضمن تقدیر از خروش و انتفاضه سراسری ملت فلسطین در دومین جمعه خشم و تحرکات امت اسلام و تمامی آزادگان جهان، خواستار ادامه انتفاضه و گسترش دامنه آن تا زمان تحقق تمامی اهداف آن شد.

این جنبش تاکید کرد که قتل و کشتار عمدی کسانی که دست به تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز و به دور از خشونت زده بودند، بیانگر خوی جنایتکارانه و تجاوزکارانه اشغالگران صهیونیست است.

حازم قاسم سخنگوی حماس تصریح کرد که تصمیم اخیر دونالد ترامپ در مورد قدس، رژیم صهیونیستی را بیش از پیش گستاخ تر کرده و موجب شده است تا این رژیم با جرأت بیشتری دست به قتل و کشتار فلسطینیان بزند.

قاسم اظهار داشت که ملت فلسطین هرگز اجازه اجرایی شدن این تصمیم را نخواهد داد و انتفاضه را تا بازپس گیری حقوق خود ادامه خواهد داد.

وی همچنین تاکید کرد که در مقابل این تجاوز مشترک آمریکایی صهیونیستی و خطرات پیش‌روی مسئله فلسطین، آشتی و وحدت ملی باید سریعا محقق شود تا جبهه داخلی فلسطین در مقابل این توطئه ها تقویت شود.

حازم قاسم از رهبران تشکیلات خودگردان نیز خواست سریعا اقدام به اجرای بندهای توافق آشتی ملی نمایند/.

captcha