آغاز هفته قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی/مهمترین برنامه‌های این هفته
کد خبر: 3673159
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

آغاز هفته قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی/مهمترین برنامه‌های این هفته

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با اشاره به آغاز هفته قرآن، عترت و نماز دانش آموزی برخی از برنامه های اجرایی این هفته را تشریح کرد.

سید مجتبی طباطبائی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به آغاز هفته قرآن دانش‌آموزی استان گفت: این هفته از 24 آذرماه آغاز و تا 30 آذرماه با اجرای برنامه‌های مختلف ادامه دارد.
وی با اشاره به برنامه‌های مهم این هفته گفت: آغاز به کار مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی در 11 رشته، تجلیل از منتخبین مسابقات قرآن سال تحصیلی 95-96 و خادمین نماز، قرآن و عترت، برگزاری نمایشگاه قرآن، اجرای ویژه برنامه‌های هفته قرآن در دارالقرآن‌ها از برنامه‌های این هفته است.
طباطبائی افزود: دیدار با علما، ائمه جمعه و پیشکسوتان حوزه قرآن، انجام 4 هزار نشریه دیواری حوزه قرآن، عترت و نماز توسط گروه‌های 5 نفره دانش‌آموزی، برگزاری مسابقه زنگ انشاء و قرآن دانش‌آموزی با همکاری اداره‌کل ارشاد استان، برگزاری محافل انس با قرآن ثقلین با حضور دانش‌آموزان برتر رشته قرائت در کشور از دیگر برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش استان مرکزی است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: مشارکت دادن دانش‌آموزان نخبه قرآن در برنامه‌های اجرایی هفته قرآن، برگزاری جلسات آموزشی در راستای توانمندسازی اولیای دانش‌آموزان، برگزاری نشست‌ها سبک زندگی و اهتمام ویژه به نماز جماعت مدارس از سرفصل‌های مهم هفته قرآن دانش‌آموزی است.
وی گفت: در پایان هفته نیز از وضعیت کمی و کیفی برنامه‌ها ارزیابی لازم صورت می‌گیرد و نقاط ضعف و قوت شناسایی خواهد شد، همچنین استاد جیریایی قاری کشوری، احمد رضا آجرلو نوجوان حافظ قرآن، حنانه خلفی دانش‌آموز حافظ بین‌المللی قرآن و احمد دباغ حافظ روشندل و مبلغ قرآنی از میهمانان ویژه هفته قرآن و عترت استان مرکزی هستند.

captcha