ایجاد سالانه یک میلیون شغل پایدار با حذف یارانه‌ها
کد خبر: 3673213
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
آقازاده:

ایجاد سالانه یک میلیون شغل پایدار با حذف یارانه‌ها

گروه اقتصادی: استاندار مرکزی با اشاره به بودجه 97 گفت: تامین 20 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صرفه جویی یارانه و تزریق به پروژه‌های عمرانی قطعا شرایط مناسبی برای کشور ایجاد خواهد کرد با حذف یارانه‌های نقدی و سوق دادن آن به سمت زیرساخت‌ها و تولید، می‌توان سالانه یک‌ میلیون شغل پایدار ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که امروز در استانداری برگزار شد، گفت: در نشستی که هفته گذشته مجمع نمایندگان با دکتر نوبخت، رئیس سازمان مدیرتی و برنامه‌ریزی کشور داشت، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها درباره وضعیت بودجه استان مطرح شد مسائل و مشکلات استان در حوزه‌های بهداشت و درمان، وضعیت جاده‌ای و راه‌ها، آموزش و پرورش، صنعت، کشاورزی گردشگری، آب و... در این جلسه عنوان شد.
وی با شاره به اینکه استان مرکزی از لحاظ درآمدزایی رتبه نهم یا دهم کشور را دارد گفت: با وجود این رتبه، استان در ردیف لایحه بودجه 97 در رده 24 قرار گرفته که به نظر می‌رسد باید بررسی بیشتری روی این موضوع صوررت گیرد و در جلسه مجمع نمایندگان نیز روی این موضوع بحث و قرار شد دکتر نوبخت نسبت به تخصیص بودجه مساعدت لازم را داشته باشد.
آقازاده ادامه داد: در سال 96 بودجه عمرانی کشور رقمی بالغ بر 71 هزار میلیارد تومان بود که تاکنون حدود 50 درصد آن حدود 60 تا 42 هزار میلیارد تومان تحقق یافته است ولی در بودجه امسال این رقم به 48 هزار میلیارد تومان رسید که با کاهش قابل توجهی روبرو است. با توجه به میزان تحقق بودجه در سال 96 و کاهش قابل توجه بودجه عمرانی، به نظر می‌رسد در بودجه سال 97 با تحقق 100 درصدی آن در سال آینده روبرو باشیم.
استاندار مرکزی با بیان اینکه در بودجه سال 97 اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شده است گفت: این اختیارات بر مبنای عملکرد در وظایف می‌باشد که می‌توان بر اساس آن اعتبارات بیشتری را از محل تخصیص دریافت کرد. بودجه سال 97 نسبت به سال گذشته تحولاتی داشته است که می‌توان به اصلاح یارانه‌های نقدی و غیر نقدی اشاره کرد که با بررسی و رفع نقاط ضعف توسط مجلس شورای اسلامی شاهد تصویب بودجه‌ای با ساختار متفاوت خواهیم بود.
وی مطرح کرد: بودجه 97، عملیاتی است و تامین 20 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صرفه جویی یارانه و تزریق به پروژه‌های عمرانی قطعا شرایط مناسبی را برای کشور ایجاد خواهد کرد. پرداخت یارانه خسارت بالایی به کشور تحمیل کرد، اما با حذف یارانه‌های نقدی و سوق دادن آن به سمت زیرساخت‌ها و تولید، می‌توان سالانه یک‌میلیون شغل پایدار ایجاد کرد.
آقازاده با اشاره به واگذاری ساختمان مرکز ماده 16 ابراهیم آباد به اداره اطلاعات گفت: در انتقال این مرکز به روستای برقان، مشکلاتی داریم این مرکز با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در کاهش اعتیاد نقش بسزایی دارد.
استاندار مرکزی تاکید کرد: انتقال این مرکز به روستای برغان هیچ افزایش جرمی را به همراه نخواهد داشت و قطعا می‌تواند این مرکز در کاهش جرم داشته باشد. با توجه به اینکه این مرکز در فاصله یک کلیومتری روستا قرار دارد هیچ مشکلی برای اهالی روستا ایجاد نخواهد کرد.

captcha