نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم جرأت سوال پرسیدن نداشته باشند
کد خبر: 3673239
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم جرأت سوال پرسیدن نداشته باشند

گروه معارف: امام‌جمعه اصفهان گفت: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم جرأت پرسیدن سؤال نداشته باشند، گفت: مبادا در برخورد با سؤالات مردم و جوانان روشی اتخاذ کنیم که از مسجد و اسلام فراری شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در جلسه فرماندهان نواحی و استادیاران حلقه‌های صالحین سپاه صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) استان اصفهان، اظهارکرد: حلقه‌های صالحین باید مانند حلقه‌های امام صادق (علیه السلام) باشند که در جهت رفع شبهه از جامعه اسلامی باشد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم جرأت پرسیدن سؤال نداشته باشند، امام صادق (علیه السلام) شاگردان خود را در زمینه ‌های مختلف تربیت می‌کردند و آنها را وارد حلقه‌های دشمنان می‌فرستادند تا سؤالات آنها را بشنوند و پاسخ دهند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان این مطلب که اصول عقاید را باید افراد با استدلال بپذیرند، افزود: زیباترین کاری که می‌توان برای ایجاد بستری آزاد برای مطرح شدن سؤالات انجام داد، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی است، مبادا در برخورد با سؤالات مردم و جوانان روشی اتخاذ کنیم که از مسجد و اسلام فراری شوند.
وی به روش امام حسن عسگری(علیه السلام) در پاسخگویی به یک معاند اشاره کرد و گفت: به امام خبر دادند که شخصی در بغداد کرسی درس گذاشته و به قرآن اشکال می‌گیرد، حضرت یکی از شاگردان خود را به جلسه درس او فرستادند و هنگامی که استاد معاند ایجاد شبهه می‌کرد، این شخص نیز تأیید می‌کرد و چند شبهه دیگر را مطرح کرد، این ارتباط تا جایی پیش رفت، که استاد معاند از وی خواست تا در نوشتن کتابش به او کمک کند.
امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: این شاگرد امام حسن عسگری(علیه السلام) هنگام نوشتن کتاب به روشی غیر مستقیم پاسخ شبهات را می‌گفت، استاد معاند در پایان به همراه شاگرد امام(علیه السلام) کنار شط رفتند و کتاب را در آب انداخت.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: یکی از روش‌های تبلیغ دین، تبلیغ عملی است، لذا بکوشید به آنچه به اعضای حلقه‌های خود می‌آموزید ابتدای امر عامل باشید.
وی بر استفاده از ظرفیت بازنشستگاه سپاه تأکید کرد و گفت: کسانی که وارد سپاه و بسیج می‌شوند، مانند دیگر کارمندان نیستند که پس از گذشت 30 سال خدمت کارشان تمام شود، چون هدف آنها الهی است و در این 30 سال تجربه‌های بسیاری به دست آورده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: کار برای خدا بازنشستگی و تمامی ندارد، این افراد کسانی هستند که قبل از انقلاب و زمان جنگ را تجربه کرده‌اند و این تجربیات ارزشمندی است که جزء از طریق این افراد منتقل نخواهد شد.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، یکی از نشانه‌های بارز یک بسیجی را حضور در مسجد و نماز جماعت دانست و گفت: حتی اگر از نظر کسی امام جماعت صلاحیت لازم را نداشته باشد، باید برای حفظ وحدت در نماز شرکت و بعد نمازش را مجدد ادا کند.
وی حرکت اربعین را یکی از نشانه‌های صدور انقلاب دانست و گفت: زمانی ما و عراق در برابر هم قرار داشتیم اما اکنون در کنار هم و حتی با حضور مسلمانان سوری و افغان در مقابل دشمن مشرتک می‌ایستیم.

captcha