اقامت 2315 گردشگر در اقامتگاه‌های بوم گردی استان مرکزی
کد خبر: 3673493
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
حسینی خبر داد:

اقامت 2315 گردشگر در اقامتگاه‌های بوم گردی استان مرکزی

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در سال جاری 4 اقامتگاه بوم گردی فعالیت خود را آغاز کردند و طی این مدت 2315 گردشگر در این اقامتگاه‌ها اقامت یا بازدید داشته‌اند که سهم گردشگران خارجی از این رقم 58 نفر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی گفت: در سال جاری 4 اقامتگاه بوم‌گردی در استان مرکزی فعالیت خود را آغاز کردند و طی این مدت 2315 گردشگر در این اقامتگاه‌ها اقامت یا بازدید داشته‌اند که سهم گردشگران خارجی از این رقم 58 نفر است.
وی ادامه داد: توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی به عنوان جوان‌ترین راهبرد توریسم جهانی و رویکرد جدید سازمان میراث فرهنگی کشور، توان ایجاد بستر مستحکم برای احیای بافت فرهنگی روستاها، مهاجرت معکوس جوانان و همچنین اشتغال پویای جامعه روستایی را دارد. به علاوه علاقه گردشگران خارجی به شناخت فرهنگ بومی اقالیم مختلف و اقبال گردشگران داخلی به اقامت در محیط‌هایی با بافت تاریخی و ارزانتر از هتل‌های گرانقیمت مزیت بزرگ دیگری است که به این رویکرد راهبردی وجهه‌ای مورد پسند داده است.
حسینی تأکید کرد: از همین رو لازم است دستگاه‌های خدمات رسان در کمک به این جاذب گردشگری، یاری گر متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی باشند زیرا تسهیل روند ساخت و ایجاد اقامتگاه‌ها در نهایت به اشتغال پایدار و پویایی اقتصادی جامعه روستایی ختم می‌شود و این مهم در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در سال‌های اخیر اقامتگاه‌های بوم گردی طرفداران بسیاری پیدا کرده است، زیرا تجربه زندگی در میان منطقه بومی می‌تواند جالب وهیجان انگیز باشد. در حال حاضر 4 اقامتگاه بوم گردی در سطح استان فعال هستند که در بافت تاریخی شهر نراق، روستای ویدر شهرستان زرندیه، روستای بهدشت شهرستان خمین و روستای نورآباد شهرستان شازند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند و 30 متقاضی نیز در حال تکمیل پرونده و یا آماده‌سازی اقامتگاه‌های خود هستند.

captcha