روش‌های تحقیق در مطالعات قرآن و سلامت باید مبنای قرآنی پیدا کند/ نیاز به تدوین روش مناسب
کد خبر: 3673512
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
منتظری بیان کرد:

روش‌های تحقیق در مطالعات قرآن و سلامت باید مبنای قرآنی پیدا کند/ نیاز به تدوین روش مناسب

گروه سلامت: رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی با اشاره به مفهوم سلامت اجتماعی خواستار تدوین روش تحقیقی مناسب بر مبنای قرآن برای مطالعات میان رشته‌ای این حوزه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)،علی منتظری رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در نشست هم اندیشی گروه مطالعاتی قرآن و سلامت که در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد با بیان اینکه بر مبانی توافق‌هایی که در جهان وجود دارد سازمان سلامت جهانی مرجع رسمی سلامت در جهان است اظهار کرد: این سازمان در سال ۱۹۴۶ میلادی «سلامت» را تعریف و در سال ۱۹۴۸ میلادی آن را رسماً به کشور‌های عضو ابلاغ کرد. تعریف سلامت از آن زمان تا کنون ثابت مانده و هیچ تغییری نکرده است.
روش‌های تحقیق در مطالعات قرآن و سلامت باید مبنای قرآنی پیدا کند/ نیاز به تدوین روش مناسب
منتظری عنوان کرد: این تعریف از همان روز نخست مورد مناقشه قرار گرفته است؛ برخی این تعریف را ایده‌آلیستی و برخی دیگر آن را مبهم می‌دانند.
وی در ادامه با بیان اینکه ما می‌خواهیم با تمسک به قرآن در مورد سلامت مطالعه کنیم، اظهار کرد: وقتی می‌خواهیم برای ورود به سلامت از قرآن استفاده کنیم، از آنجا که با کلام الهی سرو کار داریم و نه کلام بشر باید افرادی وجود داشته باشند که ما را در این مسیر راهنمایی کنند تا مسیر را درست بپیماییم.
رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی با اشاره به وجود روش‌های مختلف تحقیق در مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم گفت: روش‌های پژوهشی مرسوم بر اساس علوم جدید و تجربی شکل گرفته است. ما باید تلاش کنیم روش‌های جدیدی را استخراج کنیم که مبنای آن قرآنی باشد تا کار ما ارزش پیدا کند. حرف قرآنی روش قرآنی می‌خواهد لذا باید بتوان با نوآوری روش‌های تحقیق را برای مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم تدوین کرد. به نظر می‌رسد این کار مهم می‌تواند مبنای کار گروه مطالعاتی قرآن وسلامت سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی باشد.
captcha