تشکیل شورای هماهنگی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در کرمان
کد خبر: 3673608
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

تشکیل شورای هماهنگی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در کرمان

گروه مؤسسات قرآنی مردم نهاد: شورای هماهنگی آزمون سراسری حفظ قرآن کریم با حضور نمایندگان مؤسسات قرآنی استان، اداره ارشاد اسلامی استان، اداره اوقاف و امور خیریه استان و آموزش و پرورش تشکیل شد.

مصطفی نیک‌ورز، دبیر هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) خبر از تشکیل جلسه شورای هماهنگی آزمون حفظ در استان کرمان داد و گفت: جلسه شورای هماهنگی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که قرار است در دهم اسفند ماه به طور سراسری برگزار شود با حضور نمایندگان مؤسسات قرآنی استان کرمان، اداره‌کل ارشاد اداره اوقاف و امور خیریه استان و همچنین سازمان آموزش و پرورش، طی هفته گذشته تشکیل شد.
نیک‌وزر افزود: در این جلسه آقایان علیزاده مدیرکل ارشاد استان کرمان و حجت الاسلام قاسمی‌زاده مدیرکل اوقاف استان کرمان و مشهدی، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان کرمان حضور داشتند.
دبیر هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمان جزئیات جلسه هماهنگی آزمون حفظ قرآن کریم را چنین بیان کرد: در این جلسه قرار شد کارگروهی تشکیل شود متشکل از مدیران قرآنی ارشاد اوقاف، آموزش و پرورش و مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، در جهت پیگیری حضور حداکثری قرآن آموزان و علاقمندان برای شرکت در این آزمون. همچنین یکی دیگر از دست‌آوردهای این جلسه، تشکیل کارگروهی با صدا و سیما مبنی بر تبلیغات گسترده و هر چه بیشتر در راستای شناساندن آزمون و شرکت حداکثری آحاد جامعه در این آزمون است.
نیک‌ورز ادامه داد: لازم به ذکر است که این آزمون در چهار شاخه حفظ قرآن، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع) و همچنین آزمون تدبر در قرآن است که به صورت الکترونیکی در چهار شاخه و رشته‎های متفاوت برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام به مؤسسات قرآنی مراجعه کنند.

captcha