«بررسی و وصول اساسنامه اتحادیه مدغم» دستور جلسه آینده شورای توسعه
کد خبر: 3673675
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

«بررسی و وصول اساسنامه اتحادیه مدغم» دستور جلسه آینده شورای توسعه

مدیر اجرایی دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور موسسات قرآن و عترت گفت: در جلسه اخیر، موضوع عدم وصول اساسنامه اتحادیه مدغم کشوری مطرح و حجت‌الاسلام محمدی از قرارگیری این موضوع در جلسه آینده شورای توسعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: شصت‌وهشتمین جلسه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگ قرآن و عترت شنبه 25 آذرماه در سازمان دارالقرآن برگزار شد.

در این جلسه بررسی مدارک ارائه شده مسئول اتحادیه واحد استانی و استعلام اداره ثبت درباره یکی از وزارتخانه‌ها مطرح شد.

حسین بهبودی مدیر اجرایی دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور موسسات قرآن و عترت با اشاره به برگزاری جلسه هیأت خاطر نشان کرد: آیین‌نامه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، اداره ثبت را مکلف کرده هرگونه مجموعه که در نام، هدف یا موضوع فعالیت‌هایش نامی از «قرآن» داشته باشد به هیأت ارجاع دهد. برهمین اساس در جلسه اخیر موضوع مجموعه قرآنی یکی از وزراتخانه‌ها که اقدام به فعالیت قرآنی کرده بود را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه در جلسه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآن و عترت نام‌های مؤسساتی که به دلیل تکراری بودن با مشکل مواجه شدند بررسی شد، افزود: پس از بررسی، با تغییر نام مؤسسات در جلسه موافقت و مقرر شد پرونده‌ها نیز در جلسات بعدی مورد بررسی قرار بگیرند، البته اکنون پرونده‌ای در لیست انتظار نداریم و در اسرع وقت درخواست‌های متقاضیان تشکیل مؤسسات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مدیر اجرایی دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور موسسات قرآن و عترت با اشاره به اینکه حدود 12 سال است که مؤسسات قرآنی نظام‌مند فعالیت می‌کنند، گفت: در گذشته تعداد مؤسسات قرآنی به 15 مؤسسه هم نمی‌‌رسید اما در مدت 12 سال اخیر این تعداد به پنج هزار مؤسسه قرآنی افزایش یافته است که این افزایش و بلوغ مؤسسات قرآنی توقعاتی را نیز ایجاد کرده چرا که بعد از این مدت آنها به بلوغ رسیدند و تقاضایی دارند که ما موظف به تأمین آن هستیم.

بهبودی به پیگیری تشکیل اتحادیه مدغم کشوری اشاره کرد و افزود: در این جلسه که آقای محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی هم حضور داشت، بحث عدم وصول اساسنامه اتحادیه مدغم کشوری مطرح شد که وی در تماسی با دبیرخانه شورای توسعه خواستار قرارگیری این امر در دستور جلسه آینده شورا شد.

جلسه بعدی هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآن و عترت دو هفته آینده برگزار می‌شود.

captcha