تفحص پیکر شهدا به دلیل انسداد مرز در کردستان عراق متوقف شده است
کد خبر: 3673846
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

تفحص پیکر شهدا به دلیل انسداد مرز در کردستان عراق متوقف شده است

گروه فرهنگی: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: متاسفانه در کردستان عراق به دلیل انسداد مرز، عملیات جستجوی پیکر شهدا متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح امروز 27 آذرماه در حاشیه ورود پیکرهای 55 شهید دفاع مقدس از مرز شلمچه به کشور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیکر این شهدا در محور غرب و جنوب عراق(واسط) و مناطق مختلف از جمله جزایر اروند، شلمچه، مجنون و شرق دجله تفحص شده است.

وی با اشاره به سرعت عملیات جستجوی پیکرهای شهدا در این مناطق تصریح کرد: متأسفانه در کردستان عراق به دلیل انسداد مرز، عملیات جستجوی پیکر شهدا متوقف شده است.

باقرزاده بیان کرد: امروز در مرز شلمچه اجساد ۴۶ سرباز عراقی که توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران به تازگی تفحص شده بودند، از سوی مقامات کشورمان به مسئولان کشور عراق تحویل داده شد. این سربازان عراقی در جنوب غرب و شمال غرب ایران جان باخته‌اند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آیین وداع با شهدای تازه تفحص شده ساعت ۲۰ امشب در معراج شهدای اهواز برگزار می‌شود. پس از آن پیکر این شهدا برای شناسایی به تهران منتقل خواهد شد.

iqnakhouzestan@

captcha